Fredag

Jag är svettig, jag är snorig, jag är rosslig i halsen. Jag har ont i ögatsom för övrigt har svullnat upp, jag har ont i näsan som är söndertryckt och mår allmänt skit. Har avverkat en gnällig timma i telefon med mor. Fick order av henne att inte jobba imon, för att jag garanterat kommer bli än sjukare om jag väl gör det. Fick order av Martina likaså att stanna hemma och ta hand om mig. Så to bad chefen, jag jobbar inte imon! Jag erkänner att jag hade hoppats på att bli omhändertagen av min man också. Så var inte fallet, heller. Han kom hem med hostmedicin. That's it. Som tack för de gånger jag servat honom när han varit dålig. Kanske skulle dra på hårdhandskarna och bli en riktig ragata? Igår plockade jag ur diskmaskinen, och i med skitig disk, i onsdags hjälpte jag till med hundmaten, idag har jag order att slänga skräp och gå med Bo. Var inte jag sjuk? Som sagt, ragata var det nog...
Blir även ensam hemma ikväll, också. Då han ska på taklagsfest med middag och grejer. Så jag får laga min egen mat om jag vill ha, och servera mig själv och äta ensam. Oh lovley! Jag trodde man gjorde saker ihop i ett förhållande? Åh ragata! Jag är mest sjuk-less eller vad man ska säga. Jag vill bli omhändertagen och ompysslad något fruktansvärt och känna på riktigt att jag är sjuk och har en bra man. Jag vill inte laga min egen mat, jag vill inte gå med hunden (som förövrigt inte är min ens) och jag vill inte lyfta ett finger. Vardagen stannar inte bara för att man är sjuk. Tidigare har jag gjort så mycket mer när sjukdom hägrat. Men när man har partner trodde jag att man iaf kunde slippa hälften.. ICKE!
Nej jag får väl klä på mig full mundering och ta hund i ena näven och skräp i andra och vandra upp till den där satans soptunnen och sen hämta in bröd från frysen i boa. Fy! Jag vill vara ynklig på riktigt när jag är sjuk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0