Torsdag

Idag känns det att man gjort något hela dagen. Är extremt trött och jävligt irriterad.

Slutade runt 15 och gick ner en sväng på stan i blåsten. Sen hemköp och köpte te som jag och Erki kan ha i skåpet på jobbet, då det aldrig finns nått drickbart i närheten.
Hämtade upp lite grejer på vägen, hem och lämna, och så ut igen. Gick upp till områdeskontoret då det spelas för full hals hela tiden. Jag får faktiskt snart psykbryt på det där. Tanten på områdeskontoret sa att dom redan lämnat ett brev till honom, och tyckte att det var upp till mig. Jag har kontaktat störningsjouren 3 gånger, och varje gång dom visar sig så slutar dom spela, innan securitas hunnit göra något. Så säger hon "Men sa du till dom att dom slutar spela då?" och jag "Eh.. Ja, jag sa åt dom att dom spelar i intervaller, sen att det tar tid för dom att komma kan inte jag göra nått åt".
Kort och gott tyckte hon att det var Mitt jobb att få dom att sluta spela. Vilket det inte är. Men jag sa att jag vill att dom ska bli tillsagda igen, och att jag så klart kommer ringa störningsjouren om det fortsätter. Det är inte upp till mig att dom ska lära sig lite vett och hålla käften om nätterna. Jag sa "Varför ska jag respektera att dom vill spela musik när jag går upp mellan 4-6 på morgonen?" och jag sa att det även Aldrig är tyst... Varje eftermiddag/kväll/natt spelas det nångång. Och jag är så otroligt jävla less på det där dunkandet och det är inte konstigt att man har konstat huvudvärk och är lite småretlig med jämna mellanrum. Varför ska jag behöva förlora 1-3timmars sömn varje natt för att dom inte vet hur man beter sig som folk...
Områdestanten tyckte säkert att hon gjort sitt. Men om man bor inom ett visst bostadsförening, hur man nu ska uttrycka sig, är det väl knappast den boendes arbete att se till att grannarna följer de regler som finns?
Jag blir knäpp på det där.

1-2v får det gå, sen jävlar ska jag stövla in där igen!
Jag var så arg att rösten darra lite smått. Det riktigt kokade i mig!
Aldrig vart med om sådant hemskt bemötande. Ett samtal till "Hälsan" är en piss i vättern i jämförelse.

När jag gick därifrån ringde jag Linn och spottade så kopiöst mycket galla så det måste luktat galla om mig.
Fy farao!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du, det där hände min pappa när han bodde på Älgstigen, Gamla råslätt. Det slutade med att han fick flytta för inget hjälpte och ingen tog tag i det på allvar! Och det var så illa att fönstren hos honom skakade och hade man ett glas vatten på bordet så blev det typ ringar i och vi kunde sjunga med exakt i låtarna... Det finns typ nån sån regel att man inte kan vräka folk hur som helst...

2009-05-29 @ 23:17:40
URL: http://transylvania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0