8 dagar kvar

Fortfarande fel sorts ångest som laddar i kroppen. Det är 8 dagar kvar tills årets srf går av stapeln och jag är inte ett dugg sugen på att dra dit. Tanken på att sitta där bland allt folk som är lite smått efter känns inte så värst lockande om jag ska vara ärlig. Inne på Boarden händer samma lekskolediskussioner som alltid existerat. Varje år kommer de tråkiga trådarna om "Vem vill du krama/hur mycket alkohol/hur åker du ner/hur bor du"-trådarna. Varje jävla år, samma saker varje gång. Och titt som tätt dyker det upp en sådandär efterbliven tråd som bara dom kan åstakomma som gör att folk blir provocerade och beter sig som om de vore de smartaste människorna på jorden. Besserwisser-töntar är inget för mig, och tyvärr finns det allt för många av dom där inne. Löjliga människor. Man blir mörkrädd över hur dom tänker ibland. Lägger man av en åsikt som dom inte gillar får man hela skiten på sig och dom tar avstånd. Moget! Verkligen!

Jag satt och kollade lite youtubeklipp från just srf för att försöka hitta ett pepp, nånstans. Igår satt jag även och kollade lite bilder därifrån, men det hände inte så mycket. När jag såg ett klipp från årets srf-kryssning så rynkade jag mest på näsan. Hårdrock är verkligen inget för mig längre. Det är klart att det går att lyssna på, ibland, men så som jag en gång gjort -  Nej. När de visade lite av de banden som spelat på kryssningen, så står dom där i sitt långa stripiga hår, läderbrallor och hårda gitarrer.. Så öppnar sångaren käften och det låter som om han tejpat bak pungen och skriker i falsett. Hur bra är det på en skala? Jag får inte ihop konceptet där.. Brutaldistad elgitarr.. och en sångare som låter som en liten pojke. Det är inte bra! Det är löjligt dåligt.

Det finns bara 4 band som lockar mig på srf i år. Och ett av dom är ett under att dom ens visar sig där. Följande, Soilwork. År 2006 försökte Linn och jag se dom lite varstans i sverige, men misslyckades. Och det är inget "typiskt" srf-band, så att dom spelar där är ögonbrynshöjande. Volbeat ska också ses och att dom spelar där är inte så konstigt. De var där förra året och lockade mängder av folk. Sevendust är ett band som jag för längesen lyssnade på, och är inte heller ett "typiskt" srf-band som skall iaf tittas på en stund. Och så Flogging Molly, bara för att. Det är 4 band av jag vet inte hur många. Sen vill det ju till att de banden spelar nångång tors-lör annars går det inte så bra.

Att Srf startat med att ha 4 dagar är faktiskt rätt B. Biljetterna är dyrare och att det är valmöjlighet att gå 3 dagar eller 4 dagar är bara löjligt. En 3 dagarsbiljett kostar sisådär 2000spänn... Och egentligen är det sällan värt det.
Så, därför är det min sista festival i år. De får en sista chans pga dessa fyra band, men sen får det vara nog.
Man bränner sig, fryser om vartannat, blir förkyld efteråt och har ont i varenda kroppsdel man har...

Låter som om jag gått och blivit urgammal och moraltant, men jag har väl iofs växt upp sen jag var där första gången 2005. Och; Insett faktum.

Det är enorm skillnad på aktiviteten hos en idag, jämfört med tidigare år. Planeringen drog igång månader innan och nu, 8 dagar innan bilen åker, så har jag ingen aning om någonting. Det enda jag planerat in är en tvättid. Det är iaf något.

Men vi får la se hur det blir på årets festival. Min plan om jag har tråkigt är att pimpla vin (om jag lyckas få tag i något) och ligga och steka i solen. Som många andra år, iofs.
Update kommer om ca 2 veckor kanske.

Kommentarer
Postat av: hävvy

hahahahaha vi ska minsann vina....kan du lita på !!

2009-05-26 @ 10:03:40
Postat av: Erika

Ja, jag hade jätte gärna åkt ! Men jag har inte råd. ! Jag kommer fan aldrig få råd att åka tror jag :/

Och ja, det är ju det jag menar, det är för svårt att välja bästa låten med stone sour :)

2009-05-26 @ 12:26:52
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hahaha jag agreear totally. Hateee it. Bleh (hårdrock assåe)

2009-05-26 @ 21:50:19
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/
Postat av: Mortii

Varför skulle det vara så konstigt att Soilwork spelar där? Får de betalt är de oxå horor såklart! =)



Och du.... vad var det för fel på min krama-tråd???



:oP

2009-05-27 @ 22:25:48
Postat av: saran

haha, bitterfittan deluxe ;)

man behöver ju inte umgås med folk från boarden om alla där suger. eller så umgås du med de som är schyssta! kom och drick vin med fantastiska mig eller nåt :)



KÄNN DIG LITE HAPPY!

2009-05-28 @ 20:43:53
URL: http://saratrorhonvet.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0