Tokig liten helg, minsann

Men jag gillart!


I fredags var en sjujekla stressig dag för min del. Jag tippar på magsår inom några år pga allt stressande.

17,30 var det dags att vara i Habo och greja med luggen, den var cp och jag gillar inte saker som är cp... 18,30 kom världens bästa in på stationen; Alexandra!


Mor var gullig och körde oss hem. Kvällen bestod av mat, hårfärg och mongokatt.
Vi tänkte lägga oss rätt tidigt då vi skulle iväg på lördagen. Men det sket sig. Runt halv tio-tio ringde John och hade vart i grannhuset och ville komma förbi. Så han kom upp och var här till 1 ungefär. Då blev det öl, mobbning, godis och tuben.
Mysigt.


Trots alla vakna timmar och ett trött humör så sov jag skitkasst! Jag hatar det.. Kan man inte få ligga nerdäckad nångång och aldrig vakna förrän skitsent och vara helt utvilad?


Var uppe vid åtta, satte igång kaffet och gick och peta på Alex. Lördagen skulle bestå av second hand och trevligt sällskap i form av mor och Knutte. Hittade en liten blå Elvis-plåtlåda på stallquvarn och några skålar. Alex fann ett par rosa converse och en plattång.


Vi fixade maten så fort vi kom hem för att få det avklarat. Småstädade lite och dog sen. Jag låg i sängen och kräla och Alex lekte med lösnaglarna. Sen beodrade jag henne att klämma på mig så vi låg i sängen och skrek. Ja, det var lika sjukt som det låter.


Sen började vi göra oss klara för kvällen. Herrarna skulle anlända runt 19 men dom blev sena..
Jag och John hade skakat hand på att jag skulle vara snäll, Alex var vårt vittne och jag tycker att jag lyckades väldigt bra. Nån enstaka groda hoppade väl ur, men ändå.. Jag var snäll! Borde få ett diplom eller nått. Vid 22 drog vi till kåken. Jag fick sitta i Alex knä för vi var lite många i bilen..


Lite besviken på kåken.. Inte alls sådant drag det brukar vara och inte alls lika mycket folk som det brukar vara. Men vi röjde på rätt bra ändå.
La min första bäll där inne också. Jag hatar det där golvet.


Har faktiskt ingen aning om när vi drog därifrån. Men jag, Alex, John och Christoffer for hem till mig för att ha efterfest. Den bestod av mat och spya.. Över lag.

Alex satt i köket och slaffsade i sig tacos och skrattade åt Chris som låg i badrummet och spydde. John spillde ut chipsen och skulle städa, sög upp en kattleksak som fastna och jag garva mest.

Givande värre.


Sen däckade alla.. Eller ja. John och Christoffer somna först och låg och hade konstiga ljud för sig. Jag och Alex låg skavfötters i soffan och kunde inte sluta garva åt ljuden.


Dom försvann inte förrän nångång på söndag eftermiddag.

Alex och jag låg döda i soffan och fnissade och hade oss fram tills det var dags för henne att åka hem... Sorgligt.. Åkte ner till Juneporten och vände, vinkade av henne och åkte hem.


På kvällen gick jag bort till Huskvarna för att glo på film. Bakisdagar är bra.. Trots allt.

Var väl mindre givande att ta sig hem därifrån runt tio på kvällen när dimman låg tätt framför en och traska runt på en gångväg som var halvmörk och äcklig. Usch!


Sammanfattningsvis har det vart en riktigt jävla asbra helg.
Trots att kameran försvann och att kylan satt sina spår i halsen.


Jag vill ha en repris!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vill också ha en repriiiiiiiis

2009-04-03 @ 14:00:59
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0