Imse vimse spindel

Idag ringde Erkan bort till min våning och lät lite skrajsen, men först efter lite ordbyt kom det fram att hon träffat på en spindel, och jag garvade mest.. Så jag lovade att hjälpa henne med att putsa lite fönster så fort jag var klar på min våning.
Traskade bort dit när jag var klar och efter en stund tog jag tag i fönstrena. Tog spindelfönstret sist, och så fort jag öppnade pep hon iväg. Men masochist som hon är skulle hon ändå fram och titta, skrika och klia sig för att sedan springa därifrån och skrika lite till. Jag tog dammsugarn och kilade fast den framför spindeln, men den satt rätt intryckt så fick inte loss den på första försöket. Tog bort dammsugarn och skulle peta på den med en skrapa, men då lyfte den på huvudet och tittade på mig, och det såg så otroligt läskigt ut så jag skrek till, varpå Erki skrek hon också. Så vi stod där och skrek lite och Erki fortsatte att klia sig för att "Det kröp på kroppen".
Och den spindeln var stor! 1-2cm ungefär... Och dom var två, och det var fullt med spindelägg.
Efter det vägrade hon använda dammsugarn. Så jag fick ta över med dammsugningen och sedan byta påse.
Dom stora spindlarna är egentligen inget annat än väldigt väldigt äckliga och stora. Det små avlånga är inte att leka med.. Dom hoppar! Hur i hela friden kom man på tanken att låta en spindel få hoppa!?
Skulle dock vara intressant att se vad det är för sorts spindlar...

Igår gick jag runt sanda. 25min och benen ville inte riktigt hänga med efter uppförsbacken.

Clint Eastwood är förfärligt usel, förövrigt!

Kommentarer
Postat av: Erika W

Jag håller med om att spindlar är tillräckligt läskiga som de är utan att kunna hoppa och Clintan , wtf is up with him?!

2009-03-19 @ 00:53:10
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0