Sol!

Det är rätt bittert att springa runt på jobbet en sådanhär solig dag.. Men men, bara till att ut och glassa i eftermiddag.
För det orkar man ju!

Igår var en riktigt bra dag. Det behövde jag. Vad Vätterhem tar för konstiga piller är dock något jag undrar över. När jag satt på lunchen igår och skulle precis hugga in, så ringer mobilen, och en tjej vill komma och kolla på lägenheten, redan igår. Men igår hade jag planer, nämligen ta hand om mig själv och mitt liv. Så det gick inte, trots att hon tjatade. Och tjat funkar inte på mig. Så jag skickar ett sms till hon som var här i måndags och sa åt henne att rusa till huvudkontoret och prata med dom där. En stund senare får jag ett sms där hon skrev att hon skrivit på kontrakten och lägenheten är hennes från 1 aug. Och senare kommer ett sms från hon som ringde och ville så hemskt gärna komma och kolla på lägenheten idag då hennes kille var i stan och blablabla. Fattar man inte vid första ögonblicket att när man säger nej, så går det inte?
Iaf, så skrev jag till henne att en tjej just smsat att hon fått lägenheten, och vad vätterhem gör på dagarna vet inte jag. Så får tillbaka "Det blev visst ett missförstånd" ja.. Vätterhem är bra på dom!
Men nu är det iaf löst med lägenheten och den står inte i mina händer från 1aug.
Nu är det bara resten kvar...

Allt detta gjorde att humöret sken upp en smula, eller.. många smulor.
Plus i kanten var även att vi bara gick till 14 igår så jag och Erki kunde njuta av vädret och staden. Och pengar försvann.. För min del. Ett par jeans och en munkjacka. Jeansen var herrstorlek i storlek mindre än vad jag brukar ha. Att jag var häpen. Dom satt jäkligt tajt, men både Erki och hon som jobbade där menade på "men dom töjer sig jättemycket sen" gör dom inte det så slår jag dom.
Sen gick vi nere på piren och kollade på folk och käkade glass.
Åkte hem runt halv fem-fem.

Klockan sju, ungefär, kom Linn och hämtade upp mig och vi for bort till Parken och glodde på bilar.
Och, efter många om och men, fick jag tillbaka min film som J lånade för.. Jag vet inte hur länge, men som jag fick höra att han inte sett.. Smartass.
Sen åkte jag och Linn och käkade mer glass. Och satt vid munksjön och tjötade om livets stora ting och andra värdelösa saker och en lite idé om ett oplanerat och ev soffhäng kanske sker idag. Iaf något som sitter i åtanke, sen får man se hur dagen blir.

Så, kort och gott, dagen var bra igår och inga direkta aggressioner.
Det var på tiden.
Nu är jag mest alldeles för trött för mitt eget bästa

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad skönt att du nu blivit av med din lägenhet! Hoppas du hittar nått nytt o knoppa på! Kram på dig!

2009-06-25 @ 21:20:30
URL: http://sofiadahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0