Skjut mig nu

Jag är så satans trött att det känns som om jag är på bristningsgränsen till att börja lipa.
Jag vet inte när jag fick varva ner och sova och ta det lugnt senast.
Sommaren inleddes med en vecka på festivalen, för att direkt efter börja jobba. Den veckan var ett riktigt helvete och helgen spenderades, som ni vet, på en soffa hos mor. Vilket innebar att sömnen den helgen och veckan inte var den allra hetaste. Och så nu, jobb mån-lör på det. Med långa dagar och storstäd!
Skulle vart ledig idag och jobbat lör-sön. Men jag erbjöd mig att byta med Erki då hon och Johannes med familj skulle åka till Liseberg. Så jag tar hennes fredag och hon min söndag. Ser ingen anledning i att låta en helt ledig dag gå till spillo i soffan när någon annan som har planer måste jobba. Och så har hon aldrig vart där..
Oturligt nog fick jag förfråga att åka till Dalarna på Rockabillyparty. Mirran och Toffe var sugan på att åka. Och igår ringde Brodern och frågade om jag ville komma ut till Tenhult och grilla.
Problem problem. Inga problem att åka dit och grilla och vara nykter trots att man ska jobba dagen efter. Men; Jag är så trött att jag vill sätta mig ner och lipa, jag har ont i kroppen, idag har jag tvättid och har inte tvättat sen innan festivalen, jag Måste verkligen städa. Och så ska jag sova hos mor i natt, tror inte det kommer vara lugnt ikväll...

Och ang jobbet. Jag finner det riktigt jävla enerverande att när man får en uppgift, och man gör den riktigt ordentligt så det drar ut på tiden, att man helt plötsligt får lite skäll för att man arbetet för länge i samma rum! Det tar mer än 2 timmar att storstäda ett rum där dammet samlats på garderober sen 1800talet! Gah!
Totalt onödigt att göra ett halvdant jobb, för då sitter vi där om ett halvår igen och får göra om det!

Jag la även ut min lägenhet på blocket igår kväll, vid sju. Det stod att anonnser som läggs in sent kommer upp först dagen efter, så jag trodde att den skulle hoppa upp idag. Men nej. Igår vid 22,30 ringer en stackars tjej och väcker mig. Så hon skulle ringa tillbaka idag istället.

Usch.. Jag är så less på allt och alla och vad jobb och denna staden innebär just nu. Må hända att det är för att jag bor i ett område jag inte trivs i. Jag har aldrig trivts här.

Kanske ska berätta vad som sker i framtiden, det jag vet om iaf. Jag och Martina ska bli kombos, och jag veeeeet hur kul det låter. Men jag är även medveten om hur provocerande det är. Och jag gillar att provocera. Vi har hittat en trea på Mariebo, på 80kvm, ca 5100 i månaden. Balkong och suverän planlösning.
För den som känner till området, den ligger precis ovanför pizzerian.

Blablabla. Jag är lite smått bitter idag, så stand back, om du känner för att jävlas för då flyger det nog en näve eller två. Inte riktigt.. Men.. Vem vet. Jag orkar inte!

Så, skjut mig nu!

Kommentarer
Postat av: linda

Hej snygg, låter som ni har det tufft på jobbet, hoppas det lättar lite snart. Kul att du och martina ska dela lägenhet, det blir nog kul plus att du slipper dina psykogrannar:-) ha de så gott, kram!

2009-06-19 @ 17:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0