Nödvändigt ont; Kläder

I tisdags drog jag och Erki en snabbvända på staden och glodde runt. Hon behöver mer sommarkläder och jag är mest med som sällskap. Men eftersom de senaste dagarna sugit rejält så förtjänade jag nått. Jag var dock inte på humör, men hittade en söt liten topp, med ett slitet tryck och texten "I love Tweety" och så en bild på den gula fåglen. Bra köp. Erki hittade ett par skitsnygga jeans. Och vi tänkte dra en ny vända, dock på A6, på onsdag och härja runt.
Det finns två klädesplagg jag behöver. En ny bh bland annat. Men detta har jag redan spytt galla över i ett tidigare inlägg så det får väl stanna där. I morse insåg jag att jag behöver bannemej verkligen ett par jeans. Tidigare har det mest vart att jag vill ha. Men nu behöver jag. Om fettet helt plötsligt trillar av kroppen får plånboken lida, om man inte går naken vill säga. Nu har det kommit till den biten att byxorna korvar sig i linningen och skapar som små veck. Väldigt skönt...
Och jag behöver mer hål i mitt bälte snart.
Nackdel är väl att jeans är så hiskeligt äckligt dyrt. Men.. Det är väl bara till att punga ut om man ska ha ett par jeans som sitter som dom ska.
Mina fladdriga jeans känns som om dom blir större för var gång jag tar på mig dom. Dock tänker jag aldrig göra mig av med dom. När jag köpte dom för en herrans massa år sedan, kunde jag inte knäppa översta knappen, och det stramade och satt konstigt. Nu korvar sig dom i midjan, och dom hasar ner och sitter som en säck på benen. Men, dom är riktigt sköna och man får sig en egoboost när man drar på sig dom. Kanske inte riktigt egoboost, men det ger en lite insikt i att kroppen blivit mindre... Jag har svårt för att se sånt.
Jag tänker dock inte lämna A6 förrän jag hittat ett par jeans för ett vettigt pris..
Eller inte..



Fladderbyxor och Tweety

Kommentarer
Postat av: Emma

finfin tröja och finfint öra!

2009-06-23 @ 18:11:08
URL: http://emmlala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0