Vardagsinlägg

Nu kommer det ett såntdär tråkigt vardagsinlägg om min tråkiga vardag som bara involverar tråkiga saker. Tråkigt, I know.

På fredag kommer lönen. Om den inte kommer på måndag. Vilket egentligen skulle vara mer logiskt då den 15e är på en söndag. Men men, när jag frågade folk på jobbet kom ett spydigt "nee-ee!".
Jag pratade som sagt med mor igår, och var tvungen att spy lite galla över stället. 6dagar på rad är för mycket med dom där nötterna ibland. Ursäkta ordvalet, men det är väl kanske 3st som går att umgås med där. Alla andra är.. nötter. Faktiskt inget personligt, men alla har sina enerverande egenheter som man inte klarar av allt för mycket.
Som detta eviga smackande, och det här med "det där är min plats!"-fenomenet. Orka!
Är en plats ledig så sätter man sig.
Under våran 14rast brukar vi alltid sitta vid ett speciellt bord, just för att vi sitter och pratar en del, och den enda yta för bord man behöver är att ställa en kaffekopp eller liknande. Så jag satte mig på en plats, E satte sig bredvid. Sen kom en annan som Måste sitta på sin plats... Så hon klämde sig in mellan mig och E och satt och tryckte mot mitt ben och satt nästan i knät på mig. Och jag var inte på humör just då, då min mage fått något slags bakutanfall och jag mådde inte så tiptopp. Och det fanns enromt mycket plats mitt emot mig.. Men neeej, hon skulle minsann sitta där. Så jag funderade på att lämna platsen, men så reste hon sig och hämtade nått, och jag passade på att flytta på mig och mumlar "Jag fattar inte varför man måste sitta i knät på en när det finns en hel matsal...". Så jag satte mig bakom E närmare ett annat bord. M och L satt vid ett bord, och E ville inte ha mig bakom sig, så hon sköt ut sin stol och hamnade bredvid mig, så vi satt som i en gigantisk ring, varpå personen i fråga kommer tillbaka och undrar varför jag flyttat på mig. Och jag sa som det var att jag inte ville ha någon på mig så och att det blev för trångt. Hon fattade förstås inte då hon knappt kan svenska, så de andra började också förklara att jag kände mig inträngd osv. Men hon tog det så klart så personligt det bara gick..
Jag blir så less! Orka bry sig om en sådan sak...
Gah!

Appropå det där med lönen. Då blir det en tripp på stan, och jag kommer vara ledig fredag-lördag vilket innebär ett litet glädjeskutt. Ska bannemej kolla på den där koftan, så är det bara! Och så ska jag förstöra mitt hår med färg. Jag är trött på skiten nu. Nått måste hända. 500spänn skall gå till skulden och så ska jag vara supersnål. Bara för att.
Måste dock storhandla mat. Men nu är det så tomt överallt att jag inte har någon aning om vad jag brukar ha i frysen. Översta facket består av lite köttfärs och en bit falukorv. Party!

Jag känner mig lite smått bakfull.. Jobb-baksmälla... Vart vaken sen nio men fortfarande inte vaknat.

Mor ringde nu och frågade om jag ville med til Falköping. Jag är väldigt trött, men det känns ändå som att jag borde ta och följa med så jag iaf får nått socialt gjort denna veckan...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

SKA BLI BÄÄST I MARS NÄR VI SER UT SOM TWINS!

2009-02-08 @ 11:32:53
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0