Söndag

Gårdagen bjöd inte på något spännande, mer än god mat vill säga.
Vid 23 kom ett sms från E och frågade om jag ville komma på besök. Hade klockan vart några timmar tidigare hade jag åkt. Vi snackade om att vi skulle ha en vinkväll någon gång. Jag vill gärna lära mig dricka det, för det ser så glamoröst och harmoniskt ut på nått vis. Känns bättre att säga "oh ikväll ska jag nog ta mig ett glas vin till maten" än "nä om man skulle ta sig en öl ikväll" på nått vis. När vetetusan men nångång iaf.

Blev inget fikande med Emelie heller. Vaknade runt halv tio-tio och såg att jag fått ett sms av henne mitt i natten, om att vi kunde ses 10,30. Ja jo tjena tänkte jag. Men hon var bakfull så vi ska ses vid nästa tillfälle istället.
Så jag funderade på om jag skulle ringt mor och hakat på till Vartofta, men jag kände mig inte sugen på att vistas bland folk ändå...

I veckan blir det nog en heldag på stan. Ögonbrynen skall få sig en form och lite småsaker måste inhandlas och så klart en titt på kläder, bara för att.
Som det är nu jobbar jag bara imorgon, men man vet ju hur det brukar sluta.

Igår glodde jag på Walk the line och det är sjukt hur mycket man han tycka om ett årtionde. 50talet, underbart.
Allt som har med det att göra ger mig gåshud. Bilarna, kläderna, musiken. Allt.
Mumma!

Nej, frukost gott folk!

Kommentarer
Postat av: Linn

Mmm vin. En kompis till anders, som inte dricker vin i vanliga fall, tipsade om Casillero del Diablo. Det hade han tydligen gillat. Jag testade det förra helgen, och det var inget märkvärdigt direkt, men det slank ner fint. 70 kr/flaskan, kanske kan vara värt att testa ;)

2009-02-22 @ 17:08:58
URL: http://pixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0