Josefine - Queen of Bruises in Weird Places

I söndags blev jag påhoppad av en stege, bakifrån. Var uppe vid konferansen och skulle ta en mopp, som hänger på en stege, tog moppen, vände mig om, släppte moppen på golvet och skulle precis skruva fast moppskaftet, så PANG! något hoppar på mig bakifrån, vilket är då denna stege. Ja, jag höll på att skita ner mig av rädsla då vi bara två dagar tidigare pratat om de små pojkspökena som tydligen härjar omkring där. Men jag kom fram till att moppen säkert fastnat lite i stegen, utan att jag märkt det, och följt med en bit. Iaf så resulterade detta i smärta i ryggen, mest i skuldran. Men tänkte inte mer på det. Förrän jag dagen efter skulle klä på mig BHn och en enorm smärta strålade i skuldran precis under BHbandet, och så klart.. ett blåmärke... Jääh!
Och så gick jag rätt in i en sidodörr också.. Jag och sidodörrar är inte vänner. Går in i min egna här hemma ffs!

Var på stan i lördags.. Jag blir så less.. Var inne på Once och skulle skåda denna kofta. Fanns storlek S och M, jag tar en M för det skadar ju inte att testa och den var rätt kort så det kunde gått. Men nej.. Jag fick ihop knappen i midjan, vilket var nedersta knappen, upptill var som ett stort gap och bysten var ivägen... Så klart. Så det blev inget mer med det. Gick till en butik jag aldrig sett innen, som hade rea och grejer, butiken skulle stänga och det var väl inte så konstigt.. Expiditen var skitskum och jag gissade på att hon var hög på nått... Hittade en kofta som passade och satt bra, står i profil och skådar spektaklet varpå mor säger "Vilken stor röv du fick nu" och ja, den syntes la mer men ändå..
Och hårfärgen jag köpte var la sådär. Jag blev gul.. Påsken kom tidigt i år helt enkelt.
Men hittade dock en klänning på H&M, rutig och fladdrig så den fick följa med hem. Det fick koftan också, tror den gör sig bättre på ett par jeans som inte är för stora.

Idag kom mina smycken. För första gången kunde jag se hur örat pulserade. Men allt går med lite vilja, våld och helosan helt enkelt. Fy sjutton vilken smärta. Men ska man bli fin, får man lida pin.

Och appropå håret. Var rätt intressant att se hur ena chefen tipsade om grejer för blondering och förklarade och hade sig. För var dag som går, så ser man dom mindre och mindre som chefer som man tror att en chef är. Dom är ju bara människor. Och jag tog upp en grej ang vagnarna och gick direkt till personen det gällde, som genast kom med ursäkter, och där hade vi cheferna på vår sida. Jag och E har gått och pratat om detta länge, men vi har kommit fram till att hon är för mesig för att ta upp dom där jobbiga sakerna, så vi kör lite good cop, bad cop sinsemellan.
Otippat nog, är jag bad cop.

Som det ser ut nu är jag ledig fredag, lördag och söndag. Ska bli superskönt att få vila upp sig ordentligt och klättra på väggarna.

Nehe, läggdags kanske....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0