Det bor ett monster i min toalett

Skulle man kunna tro med tanke på hur den beter sig.
Jönköpings kommun har tydligen sabbat en ledning, så vattnet försvann. Och för bara en liten stund sen lät tolatten som ett vrålande monster. Som ett lejon, fast under vattnet. I handfatet i badrummet kommer en normal kraftig stråle med vatten, men det är dock brunt. Så jag stod och spolade en stund, men sen fick toaletten ett ytterliggare utbrott så jag ansåg att det är nog bäst att vänta lite.
Löjlig som jag är bad jag mor ringa områdeskontoret... Hon tog även upp lite saker som flugit ur min skallen. Bland annat ang att byta en lampa, och områdeskontoret sa att jag skulle ringa bovärden, varpå mamma sa då att jag haft kontakt med honom tidigare utan framsteg så det är nog inget alternativ. Så tog hon även upp det med ventilationen, och hon skrev upp det direkt och skulle kolla om dom kunde komma förbi idag och kolla på det. Tur att jag har kvar alla bilder i kameran, så ska jag bannemej visa dom! Har heller inte vågat sätta upp brandlarmet igen efter att det skrämde skiten ur mig och det är väl egentligen sådär bra.
Får hoppas på att dom kommer idag. Vill gärna vara på plats och veta vad som är fel och hålla koll på hårbollen. Bovärden sket fullständigt i katten och öppnade balkongdörren och ett fönster utan att ens tänka på att katten kan få för sig att springa ut. Vilket hon faktiskt fick för sig så jag fick hoppa på'na.

Katten är modig hon, hon sitter på toalettmonstret och inspekterar. Wow.
Nu går det iaf att spola normalt men vattnet är verkligen brunt. I köket ser det ut att vara normalt iaf. Men jag ska nog inte diska idag. Rätt äckligt.

Det blir inget med stan idag. Tråkigt men rätt skönt. Är riktigt död idag och orkar inte ta mig någonstans. Men hade vart kul att kolla runt lite med pengar på kontot. Ska åka ner imon istället. Njuta av en ledig lördag på stan, och solen ska titta fram också.

Äh...
Hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0