Blä

Ibland fullkomligt hatar jag min katt. Lite för ofta ändå...
Runt 4 varje morgon sätter hon igång och gnäller och jag vet inte vad det är hon vill...
Nu börjar hon jävlas med mig ang ena gardinen.. Den enda som får hänga nere. Nu är hon väl medveten om att hon inte får vara där, men varje morgon, runt 4, ska hon dit och hänga, och varje gång jag är på väg att ta väck henne springer hon iväg.. Så hon vet minsann att hon inte får. Men det skiter ju hon i. Så jag behöver mer blommor att blockera vägen. Och "fy-spray".
I natt vaknade jag av att hon hade hoppat från fönstret och ner i sängen.. Men landat på mitt ansikte. Wääh, rivmärken i nyllet. Woho...
Och jag är orolig för min stackars gardinstång. Den har redan trillat ner en gång. Och jag vill ju gärna inte att den ska göra det igen. Gör den det är det risk för att mina lampor åker i backen dom också.. Och det är glas...
Usch.. jag blir så förbaskat less på henne ibland. Kan hon inte bara vara tyst och sova om nätterna.
Måste hon vakna ca 4 Varje morgon? Var inte alls kul idag då jag skulle upp runt 4,45.. Låg vaken från 3,30 till strax efter halv fem då jag gav upp.
Hon skriker även när jag kommer hem från jobbet, vilket är med logiskt. Men då kan jag gå och sätta mig i soffan, ropa på henne, men inte vill hon ha en klapp, neeeej, hon vill bara gnälla. Och plockar jag upp henne vill hon genast där ifrån.

Mor undrade om jag inte borde skaffa en till katt. Och det borde jag väl egentligen. Men har inte råd eller plats för en hårboll till, och katten lär inte acceptera en ny hårboll.

Ang öronen; Jag tog Tinas tips om att dra tillbaka lite på smycket och idag känns det bättre, men än är dagen inte över. Och jag blir så less på hålet i blodkärlet..
Klägg!

Kommentarer
Postat av: tina

Du får gärna hjälpa till. haha. q:

2009-02-24 @ 10:02:52
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kanske behöver katten lite stimulans? Lite klätterträd, leksaker m.m Men en kopmis vore ju inte fel och bondkatter är ju billiga att skaffa sig?



Eller är de så att din katt skulle trivas som ute katt? Kanske inte går från din lägenhet...

2009-02-24 @ 10:28:58
Postat av: saran

jag tror också på aktivering.

melvin, min kattskatt, blir också som tokig när han inte fått tilltäckligt uppmärksamhet och stimulans. så det är bara att dra fram alla leksaker (har hört att en laserpekare är bra för den som inte orkar springa runt som en idiot!).

2009-02-24 @ 21:44:23
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Lavali

haha därför har man hund, de gör som man säger iallafall. Du får köpa sådan där leksakskatt som gör kullerbyttor hahaha, då har hon något att fundera på sen :D

2009-02-25 @ 16:11:43
URL: http://vardagsblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0