Inflyttningsfest idag; Lördag. Komsi komsi!

Precis som rubriken lyder. Idag är det inflyttningsfest, så komsi komsi!
Har faktiskt ingen koll på vilka som kommer, om någon kommer och när de kommer. Det är sagt runt 18-19 så man vet ju aldrig.

Idag skall jag städa. Började greja lite igår. Vi for och handlade och köpte kuddar och grejer. Så det var bara att fortsätta när vi kom hem. Sprang ner med skräp och in i förrådet. Började plocka iordning i köket osv. Martina möblerade om sitt rum. Vid 23 ungefär var hon helt klar, men insåg att det var så hon inte ville ha det...
Skall forsätta med städningen idag. Dra fram ett överkast och lägga på sängen, städa badrummet, dammsuga, moppa, diska osv. Och nånstans där emellan ska jag hinna med mig själv, såsom duscha och äta.

Igår hände nått väldigt kul. Gick och tittade hur det gick för Martina med möbleringen och kände hur otroligt varmt det var i lägenheten, så jag gick och skulle öppna balkongdörren och skapa lite tvärdrag. Går in i vardagsrummet och möts av en sur fiskstank. Martina kommer och säger att det luktar kattpiss, men jag tycker att det luktar fisk. Så vi började leta efter kattpiss. Av någon konstig anledning ber jag Martina lukta på min gammla orangea lampa (som mor hade när hon var ung), en typisk 70tals lampa, om inte ännu äldre. Ger ett väldigt underligt sken, och när den står bakom den lila gardinen och lyser, fnissade Martina och sa att det var porrbelysning. Detta åkte upp till en helt annan nivå nu... Det var lampan som luktade fisk!!! Hur kan detta hända?! Så den får stå släckt framöver.
Hua!

Mina rivmärken börjar bli allt ljusare, men det i handflatan kommer nog aldrig försvinna helt och hållet.
Och jag skulle vilja röntga min rygg. Det känns inte okej den smärtan som kommer. Det är obehagligt. Igår slutade ja som tur var vid 12, hade inte pallat mer, men när jag stod och hjälpte Erki i hennes sista rum, och skulle lägga på överkastet kunde jag inte ens böja mig ner den lilla biten för att få till överkastet, det är inte långt ner ens. Resten av dagen var misär, och jag blir nästan förbannad när det skall smärta i stortån!

Ne jag måste göra nått... NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0