Höbptöööö

Igår var en totalt jättebra dag. Lediga dagar borde spenderas sådär oftare. Det lite roligare att känna av ledigheten då. Det enda som tog emot vara att gå upp kl 8 på en ledig dag, men det är inte så farligt ändå. Mest vetskapen i att man är ledig och klockan ringer.
Kl 10 hade jag tid hos sjukgymnasten. Det var väl lite framsteg då jag återfått styrkan i benet iaf, men min balans är ju av en annan värld och ett relativt stort parti i smalbenet har nedsatt känsel, och detta beror på att nerver sitter i kläm. Woho! Tyvärr glömde jag fråga hur jag skall gå till väga för att röntga ryggen. Men jag tippar på att man måste ringa läkarn, pröjsa en undersökning, få en remiss och vänta 100år.

Efter att jag var klar där traskade jag hem till lilla mor och tjötade skit. Inte träffar henne på länge så det kändes som att det var dags nu.

Efter det så for jag ner mot vasas påtår och mötte upp Emelie och vi käkade en supergod tacotallrik och snackade en massa skit och störde oss på småflickor som satt och fnissade och skrek. Det är så typiskt att vasas ska ligga nere på öster, när man nästinitll jämt håller till på väster. Det är ju så brutalt satans gott där!
När vi suttit och slaskat i oss massa mat och rapat och päst for vi upp till stadsparken och lekte turister. Emelie gick och skrek efter lamorna som uppenbarligen gömt sig. Och så skulle hon gnägga på hästarna men det mesta som kom ut var bräkande. Kul!
Till slut fick vi syn på en lama och Emelie blev helt till sig och började låta lite konstigt och "Hur låter en lama egentligen?" och jag svarar med att imitera ett loskande ljud, och vad gör Emelie då? - Jo, hon lägger av värsta loskan in i hagen för att få laman att reagera!
Sen bjöd hon på glass och vi satt och kladdade på rätt bra med glassen, som smälte i solen.
Sen var det dags att säga bajbaj. Buhu!

Det var inte alls långt att gå hem från stadsparken. Tyvärr hittade jag inte den så kallade genvägen men det gick bra ändå. Väl hemma hann jag väl sitta död i nån timma och rulla tummarna, diska och plocka lite. Strax efter 18 kom Toffe och plockade upp mig och det blev en tripp till Biltema och coop och vidare upp till Parken för en sista träff. Förra veckan sades det vara 350bilar, men det måste varit mer igår. Det var tjockt med både bilar och folk. Några kändisar var det också, men det brukar det ju vara. Vet inte vad klockan var när vi åkte därifrån, men det blev en liten runda i stan också.

Väl hemma, återigen, fick man höra skitsnacket från jobbet och lite allmänt gnäll från alla kollegor. Smartasses...
Tog en sömntablett till idag och är fortfarande redigt körd i skallen. Men I like. Sömntabletter is the shit.

Kort och gott; En mycket bra dag!

Följande att göra i veckan är att jobba och stå i. Utgång på lördag med Emelie och så en jäkla massa slappande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0