Ytterst störande fenomen

Jag pratar om fenomenet; Fruntimmer.
För det första är vi ju aningen vrickade, det vet ju vem som helst.
Men för det andra gör vi, okej inte jag, saker som är totalt.. sjuka.

Att det försegår ett hettsigt temprament går ju inte att missa.
Men den här grejen med att skrika har jag totalt missat.
Ja, jag tittar på top model för jag finner intrigerna hysteriskt roligt. Men 90% av programmet går ut på att skrika. Blanda annat skrika ut sin åsikt, men mestadels bara skrika.
Vad är meningen?
Det sticker i öronen, irriterande ljud och.. korkat..

En glad överraskning, avslöjande.. whatever, kan säkert få en att skrika till av förtjusning, men inte sådär överdrivet mycket.
Ja, dom blir säkert beodrade att skrika. Men jag såg just ett klipp på AFV där en kärring började skrika hysteriskt över en present.
Vad får man ut av det?
"Oh, jag har alltid drömt att få tinnitus, skrik i mitt öra!"


Sen är det ganska intressant att många kvinnor blir sura över kvinnoförnedrande saker.

Det är precis som om dom borde inta försvarspossitionen för det är det man ska göra när någon kritiserar kvinnor.

Att en karl skojar om "äh, din plats är i köket kvinna, ge mig mat!" finner jag humoristisk. Då kan man ju vända på det och tänka "oh du stackars karl som missat att tiden går framåt.. laga din egen mat" men egentligen så garvar jag bara åt en sådan sak. Och jag garvar ännu mer om ett fruntimmer tar åt sig.


Som kroppsbehåring, det är äckligt.. Mestadels. Men på nått vis värre på en kvinna. En på jobbet hävdade att hon hade en kompis som var feminist, men rakade sig.. Då menade min kollega på att hon inte var en riktig feminist, för hon rakade sig. Sen när har kroppshår något med en åsikt att göra?

"tja, jag rakar inte mitt ena ben för jag är vänster i politiken, högerbenet skall lida!"


Fruntimmer, damer, kvinnor, tjejer, brudar; Bäst på att göra bort sig i vardagen. And I'm one of them!

Mohahaha!


Kommentarer
Postat av: Teffe

Jag håller hårt med dig, kroppsbehåring rent allmänt är ganska nasty. =/

2008-09-15 @ 21:40:54
URL: http://teffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0