Sjukdagar

Varesig det gäller sjukdagar eller lediga dagar så är dom inte bra för mig.
Det jag gör när jag inte är sysselsatt är att jag tänker.
Jag tänker, analyserar, drömmer, hoppas och funderar lite till.
Nu har det vandrat runt en sak i hjärnan hela dagen.
Jag hatar det.
För det första blir jag så självkritisk när det kommer till kritan, för det andra.. så överanalyserar jag allt.
Ämnet i skallen är något som kommer upp med jämna mellanrum. Ett ämne som jag gärna undviker att både prata om och tänka på.
Jag har visserligen alltid varit introvert och tankspridd, men under dessa dagar jag går hemma så är det ännu värre.

Det brukar börja med "tänk om, jag undrar.. men.. hur.. hmm... " osv.
Det suger!
Och jag kan inte sluta... Det maler och maler runt som en gnagande hamster i skallen på mig.

Jag förstår inte vad det är som krävs.
Vad jag kan göra, och vad som skall göras.

Jag önskar att jag hade mod till att slå näven i bordet och visa var skåpet skall stå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0