Vad i herrans namn?

Hur ofta händer det att ens chef ringer och säger "du behöver inte jobba idag, det finns inga rum"?
Jag blev helt häpen. Men jag är dock inte så pass trött att jag skulle kunna gå och däcka igen.
Sov inget nämnvart i natt dock, men det innebär att jag inte känner någon trötthet. Tror jag sov en 3-4timmar eller så. Om jag ens sov, kändes som en lång jäkla vila bara...


Jag har kommit på en alternativ jul.
Sug på den ni!
Jag som avskyr julen har kommit på en idé!

Det är såhär, att på julafton är det min mors födelsedag. Så alltså inte julafton, utan min mors 50års dag.
Det känns udda att säga (i detta fall; skriva) just för att jag har alltid sett en 50årig kvinna som tant, gammal, grå, tjurig och allmänt tvär och trist. Men min mor är pigg och allert ( i viss mån) och ser inte ut att vara 50.
Men iaf, så jag pratade med henne nyss och berättade min idé och hon fann den intressant.

Idén är som såhär; På mors födelsedag träffas vi alla kära syskon + bihang, hemma hos mor(?) för att äta kanske middag och sedan tårta, överröser mor i presenter och har det allmänt trevligt. Just för att markera "Idag är det födelsedagsfirande och inte julafton".

Under annandag jul har vi som tradition att äta julbord endast med familjen, och har så varit sen länge.
Förra året startade vi en ny tradition, vi sågs men ändrade maten.
Men i år tänkte jag att man kunde ses som vanligt på annandag jul, men äta julbord, och slå på stort och köpa en julklapp till varje person, alt till varje hushåll. Kan säkert verka egotrippat då jag är ensam i hushållet, men jag har valt att vara ensam, så ha på er!


Detta endast för att återuppta den glömda julkänslan som grävt ner sig i en mörk skog, för oss alla.

Iaf är det så jag uppfattar julen i vår familj.

Tråkigt och "men jag vill inte!" osv.

Så, jag hoppas att denna idén kommer att uppskattas av övriga medlemmar av familjen.

Jag tror att julen kan bli rätt mysig framöver nu när vi slagit oss fria. Nu när mor slagit sig fri. Nu när det hänt lite i familjen och en liten varm lycka sprider sig.

Gud så otroligt fjantigt det där lät, men jag antar att jag är på ett sådant humör idag. Sånt som händer.



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nejmen vadå, klart som fan ni ska mysa och fira jul! Det tycker iallafall jag! Jag älskar fan julen, men jag har inte fått något bra svar från mamma om hur jag ska göra!

2008-10-13 @ 09:09:17
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/
Postat av: Emelie

Julen är bäst! Mmmm blir helt pirrig i kroppen bara jag tänker på den! =)

2008-10-13 @ 13:21:55
URL: http://transylvania.blogg.se/
Postat av: tina

Jag som ÄLSKAR julen. q: tyvärr bor mina syskon långt bort (eller ja, lite gbg o sthlm) o firar med sina familjer. men det är mysigt med jul ändå. ((:

2008-10-14 @ 10:46:51
URL: http://tinys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0