Sammanfattning

Som ni redan visste så var jag iväg till Götet fre-lör. Större delen av det dygnet bestod av gäspningar. Inte för att det var tråkigt, utan för att alla var så sjukt trötta.

Vi samlades klockan 8 för att äta frukost på jobbet, och det kändes riktigt skumt att sitta inne i på restaurangen och äta.
Klockan 9,04 gick tåget.
När vi var framme i stora staden traskade vi emot hotellet som låg lååångt upp på Avenyn. Men det var rätt härligt att gå och släpa på en tung väska hela vägen från stationen, det var ju faktiskt sol ute. Hade slängt upp min bag på E's väska så vi turades om att köra den. Som tur var, så var vårt rum klart när vi kom fram. Det var otroligt tjusigt! Vårt hotell har inte alls så hög klass som det här hade. Vi bodde på nionde våningen och hade världens utsikt.
Minibaren var full av roliga saker, men dyrt. Så vi tittade bara. Haha.
Vid 12 skulle vi möta deras husfru och få en rundtur. Dom hade grymt mysig relax med spa och pool och grejer, ett brutalt gym och fina sviter.
13,15 var vi klara och vi begav oss mot staden för att äta och kolla affärer. Vi hittade en liten kinarestaurang med buffé, den var inte i samma klass som den här stan, men det gick ner iaf. Efterrätt bestod av friterad banan och sirap. Eftersom vi var ett stort gäng, och sockersugna också, så stod vi och väntade på bananerna som lägligt tagit slut när vi skulle ha dom, så kom kocken och ställde hela fatet med banan på vårt bord. Det var hur många som helst, när vi var klara var det 2st små bollar kvar...
Efter det gick vi i aningens samlad trupp mot buttricks, men vi skildes åt ganska snabbt, så vår lilla liga bestod av mig, Erki och Tina. Ironiskt nog, jag vet.
E hittade ballonger till sin fest på lördag. Vi gick vidare mot Zara och där hittade T två par byxor, E hittade en jättesöt kofta som tyvärr var för dyr... och jag hittade en jättefin skjorta i mysigt material. Det var inte alls så dyrt som jag trodde. När man såg affärn så tänkte jag "Jäij... en tröja för 500spänn" men icke!
Vi gled vidare mot lagerhause och E hittade en badrumsmatta och jag fann fina vykort.
Men eftersom vi var så trötta så gick vi tillbaka till hotellet ganska snart. Vi var väl framme vid fyra ungefär. Kollade in T's rum, som hade balkong, sen gick jag och E in till oss. Duschade och grejade. T hade tråkigt och kom in till oss och vi slog nävarna i bordet och gick till systemet, medans E låg och tyckte synd om sig själv. Sen var partyt igång, i princip. Runt 18 kom Linda och Sussi. Dom hade shoppat loss rejält. 19,30 gled vi in til cheferna och drack vin. 20,00 var det mat på en liten trång restaurang med svanar i taket, sämst musik och inte så god mat. Och vi blev bara tröttare och tröttare... När klockan till slut slog 23 ville jag och E gå och sova. A var inte sen med att hålla med om att sömn vore det ultimata. Men nej.. Kl 23 öppnade krogen bredvid, så vi tänkte att vi kunde iaf kolla in stället. Och vi blev kvar där till 1,30.. Sen smet jag och E. Det blev för mycket av det mesta, utom av alkoholen. Konstigt folk och köttmarknad som tusan. Mest jobbigt.

7,30 ringde klockan, lördags morgon. Ingen av oss mådde direkt dåligt, men trötta.. så klart. Vid halv nio ungefär gick vi ner och käkade frukost. Otroligt god äggröra.
11,45 chekade vi ut. Och eftersom vi var så trötta som vi var så satt vi bara på stationen och inte gjorde ett skit.. Vi satt och kollade på folk, och gäspade...
14,02 gick tåget hem. Tyvärr fick vi byta i Falköping, och där var det ingen värme..
Men hemfärden gick bra.. Det blev förvirringar och konstiga diskussioner och idéer.
När vi kom fram till stationen i Jönköping stod allas respektive och väntade på dom, och skulle köra dom hem.. Jag skulle åka bussen hem... Som vanligt. Men L var snäll nog att erbjuda skjuts.. Så jag var hemma till halv fem ungefär.

Jag slocknade i soffan runt 17,30. Jag var så trött, inget ni missat direkt, och tänkte ta en powernap på 30min. Det gick inte... vaknade igen vid halv sju...
I natt har jag sovit som en gud och vaknade inte förrän halv elva.

Kommer lägga upp lite bilder här för den som vill titta. Vet dock inte när dom kommer upp. Ska sno bilderna av E också.

Det var ett kul dygn, trots allt. Hade gärna kollat i mer affärer men det fanns inget ork, och mindre kul när E inte hade några pengar.. då är det inte kul att kolla på grejer.
En annan gång, helt enkelt.

Nu.. ligga död i soffan.

Kommentarer
Postat av: Karin

"konstigt folk och köttmarknad som tusan". I hear ya! Krogen i Gbg är hemsk. Men så är jag ju ingen krog-entusiast heller.

2008-10-19 @ 18:11:15
Postat av: Alexandra

Gud vad mysigt. Jag gillar götet bigtime.

2008-10-20 @ 15:18:12
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/
Postat av: tiny

ja, det hoppas jag verkligen inte.. för det är ju kanske om 2-3 som dom ska riva.. som dom säger iaf. haha. kanske är därför som hon härjar fritt. haha

2008-10-20 @ 21:12:48
URL: http://tinys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0