Trött och frusen

Nästan bud på att gå och sova.. Men då kommer jag vakna allt för tidigt och det är ju bara pest.
Ska jobba imon och det är kaotiskt som sjutton på jobbet.
Idag satt The big boss i matsalen, tyst, och stirrade ner i golvet. Det blev knäpptyst i matsalen och man kunde nästan känna en stekande nervositet ifrån honom.. Helt sjukt.

Efter jobbet gick jag L och M och fikade på Johans. Sen fick jag skitont i magen pga all grädde och mjölk..

När jag åkte hem så kom det världens lustigaste tant och satte sig bredvid mig. Hon frågade om det det var ledigt bredvid mig, vem i allsindar frågar något sådant idag? Hon satte sig, och såg allmänt drogad/full ut, men hon luktade bara rök. Hon frågade efter ett tuggummi, inget jag hade på mig.. Sen frågade hon om jag hade någon halstablett.. När jag sa nej, så såg jag hur det liksom forsade snor ur ena näsborren på henne... När bussen kom till ekhagens centrum började hon prata med mig, igen... Hon frågade om jag vart i skolan osv. Eftersom jag är en väluppfostrad tös så svarade jag tillbaka så klart, och sa att jag vart och jobbat, hon frågade var jag jobbade och jag sa att jag jobbade på ett hotell inne i stan, så frågade hon om jag jobbade i receptionen. Jag sa att jag städade, så sa hon "Jaha.. Men då är du inte mer än 18år då?" wtf?! Okej, jag är rätt barnslig av mig, och uppenbarligen ett Pain in the ass, men ser jag ut som 18?! Bara 3år, men det tog hårt... Hon frågade om jag rökte... que? 
Hon var dock snäll som plingade åt mig och önskade mig en trevlig helg..
Vad är det som gör att folk vill prata med mig? I våras var det en tant, som dock var riktigt frän, som började prata med mig om potatis och "det är så jävla tråkigt och handla, fy fan" osv.

Jag saknar att gå till och från jobbet.

Och idag när jag kom upp till min våning möttes jag av ett inpapprat golv, och min tanke var "men nej..." så jag sa till byggarna att det var en bitter syn.. Okej, dom gör ett fantastiskt jobb och resultatet är mycket bättre än vad det är nu på rummen.. Men jag vet hurdan jag är på morgonen. Som en gång för ett tagsen, när jag hamnade på 1bak och var så sur och grinig.. Ignorerade varenda en, och var lite elak i tonen mot en annan.. EN person tog mod till att hälsa, och jag brydde mig inte ens om att titta på honom och hälsa. Så, nu kommer dom upp till min våning och härjar.. Och jag kan inte alltid vara trevlig.
Däremot så slår inget när man möter en gäst och ska hälsa, man får in ett leende och man ser hur gästen uppskattar bemötandet. Men.. nej. Jag vill inte varje morgon. Nån måtta får det vara.. Kan ju inte alltid vara snäll. Det går inte!

Också fantastiskt givande när man sitter på msn och pratar med någon som helt plötsligt bara försvinner..

Ne, om jag skulle ta och klappa katten eller min mage..
Hmm...

Kommentarer
Postat av: mor

du ÄR väluppfostrad o jag älskar dig.kram

2008-11-21 @ 20:35:01
Postat av: Ninna

Klappa katten! Jag tror den uppskattar det mer än din mage! ;)



Å du...jag har samma 'problem'. Tanter (som är äldre än jag...mycket äldre...) har visst alltid nåt att säga till mig!



KRAM!

2008-11-21 @ 23:19:29
URL: http://dragonfly08.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0