Snö, bara massa snö

Utanför ligger det sisådär 10-15cm på backen av vit gägga.. Jag hatar snö.
Det må vara vackert om man är i rätt miljö, och inomhus. Men nae.. Jag föredrar gröna träd, grön gräsmatta, strålande sol och 25grader varmt.

Himmlen börjar spricka upp och man kan skymta en klarblå himmel. I like klartblå himmel.

Ska iväg senare och träffa Emelie. Funderar på att köpa lite julklappar när man ändå är nere i stan. Till nästa löning ska jag julbaka. Har inte så supergott om pengar på kontot, pga jeansen, som var värt varenda öre, så bakandet får vänta lite.

Tro't eller ej; men jag börjar få en mysig julkänsla inom mig. Och jag tror det är för att man uppskattar saker och ting på ett annat sätt när man slipper tänka på de där bittra.
Jag tror det är säkert 10år sen som jag ens hade en julkänsla... Tror iofs inte ens att jag hade en julkänsla för 10år se för det var då den trygga fasaden rasade och ett nytt liv började.

Ta bara det här med julklappar. Det är mestadels en press, att man Ska köpa julklappar. Stress och bökigt. Nu införde jag det igen, med en liten summa, för att man ska kunna uppskatta det lilla fina. Man kan inte få så stora saker för 100spänn kanske, vilket innebär att man får tänka till lite extra, och vad personen i fråga skulle uppskatta. Så det finns en god tanke bakom detta och ingen girighet. Men jag vetetusan om alla förstår det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0