Käpprätt åt High Chaparral

Vilken otroligt sjuk helg!

Men jag får se det så här, idag har jag kunnat slappna av till 100%
Får man ingen sömn så kan man inte röra på sig.

I lördags så jobbade jag 9,30-15,30? Jag minns inte.
Jag skulle ut och grilla hos min syster med syskonen och mor&Co. Något som jag bestämt, som jag bokat in, som jag sett fram emot, som jag velat göra.
Men icke! Hade ett öppet förslag med Erki att ev hitta på nått på kvällen med Grabbarna Grus som ville få ut henne, och jag följer med som bihang och moraliskt stöd.
Det blev att vi hamnade på High Chaparral.

Det var säsongsöppning och herrarna hade dragit ner dit, mutat en person att hämta Erki och mig, för 800spänn och köra ner oss dit. Sagt och gjort. Jag sket i grillkvällen, mor lugnade mitt dåliga samvete, Knutte körde in mig till stan, efter att ha vart hos syster kanske.. 20?
Erki kommer förbi och vi väntar på bilen.

Väl framme hittar vi konstigt folk, i form av skåningar.
Vi (Läs: 5st idioter) går och fixar en stuga som tyvärr kostar 1000spänn, men vad gör man inte för att få ligga i en säng.
Jag stod som ansvarig, och blev utnämnd till Sheriff och tog hand om nycklen. Mina ord var lag ang stugan.
Skåningarna ville ha efterfest i vårt hemtrevliga ställe, men ICKE! Så vi sprang i från dom. Nej det gjorde vi inte.

Där nere fanns det en salong, så kallad bar, det sämsta jag vart med om någonsin. Johan var dock snäll nog att få in mig på puben utan problem då jag lämnat mitt ID i stugan. Det var en riktigt snäll vakt.

Det stängde tydligen kl1 redan. Så vi försökte gå tillbaka till stugan. Erki var sketfull och var överallt hela tiden. Vilken iofs är kul att skratta åt, hehe.

Sen blev vi helt plötsligt 7 pers i stugan framåt natten.
Trångt, varmt men roligt.

Sammanfattning av den delen: Kanon.
Resterande av äventyren: Katastrof

Värre var det när vi skulle hem och inte hade någon skjuts. Men efter ett antals timmar försök så fick någon tag på en bil och jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv, någonsin.
Hjärtat klappa något så otroligt mycket och satt i halsgropen, nerverna var på högspänn och rädd som tusan.
Varför? Jo, idioten var full, körde i 160-170 på landsvägar, gjorde idiotiska omkörningar, vinglade och hade noll koll på bilen i princip. När de som tur var frågade vart vi skulle av, så kom jag och Erki fram till att vi hoppar av i Skillingaryd och ringer lilla mamma. Sagt och gjort och gud vilken tur.
Tårarna spruta för jag vart så arg och rädd, mamma blev orolig så klart.
Men under tiden som vi väntade på att dom skulle dyka upp lyckades humöret komma igång igen och jag petade Erki i ögat.
Råkade även slänga mobilen i ögat på henne.

Har bränt mig på näsan och lite på armarna då jag legat i solen större delen av dagen.Mina ögon hänger inte riktigt med, inte heller mina armar eller ben. Sov knappt en timma i natt. Alla pratade efter varann, i omgångar. Haha.

Nu ska jag kurera mig i soffan med katten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0