(T)error

Snart var då den så kallade påsken över.
Jobbade fredag, lördag och söndag.

Skadegörelse på jobbet is NOT the shit.
För att radda upp en lista på all skit som hände, och då bara det som jag och Erki hittade. Hur det var för de andra vet jag inte.

Ett dubbelrum blev hotellets partyrum.
Krossat glas som klibbat fast i golvet pga all spilld alkohol.
Ett totalgenomrökt rum och en lite arrogant gäst.
Ölburkar Överallt i huset.
Glassplitter i hissen.
Även glassplitter utanför hissen på tredje våningen.
Försök till mygling på ett enkelrum. Smidiga människor som försöker bo en, men egentligen är två.
En trasig fönsterkarm i brandtrappan.
Ett trasigt lamphölje i brandtrappan.
KLOTTER! i brandtrappan.
Listen till drapperiet i spegelsalen - trasigt.
Fimpar lite överallt i huset.
Aska i en trapp.

Ja, det är det jag kan komma på nu iaf.
Jag och Erki blev tillsagda att täcka över byggarnas saker på rökvåninen för att gästerna inte skulle springa runt och kleta fogmassa överallt.
Det enda jag kunde se framför mig var idiotiska gäster som använde toaletten som stod i korridoren.
Det hade dom dock inte pillat på. Duktigt.

Jag ska aldrig mer jobba en storhelg, frivilligt.

Fast att jag jobbade hela helgen hittade jag energi till att umgås med puckon.
I lördags for jag i sällskap med Conny ut till Norrahammar.
De vi skulle leka med var ute och åkte, utan att hojta till att de skulle iväg, så vi satt i trappen och väntade i 50min.
Fick 3öl och för en gångs skull slapp jag blåmärken av min bror. Han hamnade på en stol mittemot, bredvid Malin, och jag hamnade i soffan mellan två nyktra människor.
Skadeglädjen var stor.
Men det var nice.
Sen for vi in till stan och besökte en annan förfest som var seg så ininorden. Inget direkt givande folk heller.

Appropå något helt annat så har jag upptäckt en förändring i mig själv.
Förr var jag alltid "Jag gör det sen..." nu är det totalt tvärtom.
Igår orkade jag inte göra nått. Men när jag skulle laga mat blev jag så trött på den där jäkla plåten som låg i disken. Så jag diskade allt, som jag tänkt göra idag.
Jag tog även kattens bajs, som jag inte hade lust med igår och tänkt göra idag.
Vilket iofs är bra att jag gjorde allt igår för nu har jag Ingenting att göra idag och kan ägna min tid åt massa film!
Feber har jag med!

Jag ska nog köpa alla säsonger av One Tree Hill.

Och så funderar jag på om jag ska klippa av mitt hår...

Kommentarer
Postat av: Emmaa

one tree hill är så bra!
pottfrilla hejjar jag på! :) saknar dig

2008-03-24 @ 17:49:23
URL: http://Emmlala.blogg.se
Postat av: Erki

Ja, fy fan vilken helg det har varit. Men tur att vi hade varann.. HAHA :)

2008-03-24 @ 21:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0