Liten funderare

Idag fick jag och mor besök av världens bästa Marie med bihang, i form av Alva. Som spydde!
Men hon var söt ändå.

Under kvällen när jag satt och stirrade blint på tvn så slog det runt i skallen på mig.
Alltså, det är ju som såhär.
Marie är som en syster för mig, vilket då blir att jag indirekt blir moster för Alva.
Och det är ju superkul!

Sen har vi ju då Jocke, som är min bror, och fick en snorunge i somras.
Där är jag ju såklart faster. Och det är ju också kul eftersom Nova beter sig som en förvildad uggla emellanåt.

Och det skiljer bara några månader mellan dessa små saker.
Som tur är. Det hade vart jobbigt om dom kom ut samma år.
Tänk när dom blir gammla och ska ta studenten och det krockar. Ja, det ni!

Iaf. Det jag tänkte på var, hur i hela friden det ska förklaras alltihop.
Värre är det ju för Marie.
Hur hon ska förklara för Alva i framtiden vilken kontakt vi har med henne.
Och varför mor stickat så mycket till henne, och varför vi kallar varann för systrar, osv.
Hehe.

Och tänk om dom där två blir värsta rivaler!
Ojojoj!

Ja, jag har det inte riktigt färdigtänkt i skallen. Jag tyckte det bara var lite humoristiskt när dom nästan är jämngammla och vi har lika mycket kontakt med båda parter, och träffas lika mycket osv.

Ja, jag vet inte.
Kul!


Kommentarer
Postat av: Viika

Ha en trevlig torsdagskväll och Glad Påsk! :)

2008-03-20 @ 20:54:18
URL: http://viika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0