Falköping

Kl 5,37 ringde min klocka lördags morgon. Innan klockan slog 6 var jag uppe och rullade ut till duschen. Efter en natt med lite sömn så var man rätt mör.
Kl 7,15 begav jag mig mot bussen.
Framme vid juneporten kom ett äckel...

Strax innan 8 kom Johnny och vi gick ner till stationen och väntade in bilen.
Bilen kom, så klart, sen for vi iväg mot Falköping.

Allt ägde rum på flygfältet(?) och ja, man brände sig satan! Stekande sol under bar himmel. Fanns inte ett enda träd att gömma sig under.Köpte mig en plåttavla på Elvis. Kollade även på jeans men tyvärr... Efter många om och men med fel storlekar gav jag upp.
Efter ett gäng timmar där drog vi till Sibylla och käkade.
Hela dagen bestod av dryg humor, självdistans och v8 helt enkelt.

Efter det for vi till Bankeryd och ockuperade Toms lägenhet och försökte hitta en chaufför. Men det sket sig... Så Tom fick vara utan öl och köra. Mohaha.

Innan vi kom till Falköping skulle vi stanna till i Vartofta hos ett ragg till en i bilen. Vi trodde att det var kalasfest där. Men det var två brudar och den enes föräldrar. Dom var inte ens 18 så ni kan ju tänka er hur det var... Men det fanns en Jukebox att leka med så jag var nöjd.
Runt 20 drog vi in till Falköping och tänkte att vi skulle åka i ströget en omgång, sen parkera och traska runt. Men det gick inte så jäkla bra... Det flöt inte på för fem öre, fulbilar klämde sig emellan och ingen kontroll.. Ett par så kallade vakter som avgjorde vilka som skulle få åka i ströget eller inte, klistrade fast ett klistermärke på bilrutan.. Riktigt smart av dom...

Efter många om och men parkerade vi bilen och gick iväg för att kolla ströget. Det var faktiskt inte så fantastiskt givande. Men mycket hade nog att göra med att ryggen gjorde hysteriskt ont, folk som vinglade in i en, nyktra människor som nästan klampade ner en osv. Syns jag inte?
Idioter...

Vi var nog inte där mer än en halvtimma ungefär, sen gick vi till bilen och for hem.
Då slog det mig att det är rätt bra ändå att inte ha körkort för jag skulle aldrig palla att vara fyllechaffis. Jag blev nykter under hemfärden, men folket i baksätet var lååångt ifrån nyktra och lugna. Hähä.

När klockan var midnatt var jag hemma till en riktigt skelsjuk katt.
Söndagen spenderades på magen i soffan, halvsovandes.
Men idag är en ny dag...men intefan är jag pigg för det....

För att skåda lite bilder från spektaklet så klickar ni här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0