Ang ryggen #2

Ringde läkarn. Fysjutton vad jag inte tycker om att ringa människor...
Iaf, tanten jag fick prata med var inte otrevlig på nått sätt, men hon verkade inte riktigt förstå mig.
Hon tyckte att jag skulle behandlat mig själv hemma. För jag sa att jag läst på internet om vad det kunde vara.
Hon frågade om jag tagit något piller. Och det enda jag tagit är alvedon och det har inte hjälpt. Så frågade hon om jag testat någon såndär gel, och jag sa att jag testat det vid ett tillfälle bara för att testa om det gjorde någon verkan, och det hade det, men inte tillräckligt.
Då fick jag en pik för det, för det ska man minsann använda ett par dagar flera gånger om dagen. Så frågade hon om jag jobbade, och vad jag jobbade med. Hon frågade om jag börjat jobba nyligen. Så när jag väl sa vad jag jobbade med och att det innebar mycket lyft, osmidiga rörelser osv, och att jag inte får någon vila så ville jag hemskt gärna ha en läkartid.

Så jag fick en trots allt. Kl 10,00 ska jag dit.

Egentligen vill jag bara dit för att se vad det är och då ev få ett läkarintyg till att jag måste ta det lugnt.
Nästa vecka jobbar jag 6dagar och inte en chans att man kan vila då.
Och eftersom det är E som är Husfru då så vågar jag inte sjukanmäla mig bara sådär.

Egentligen borde jag ringa M och meddela att jag Kanske blir lite sen. Men samtidigt, jag börjar 12 och ska vara där 10, så jag borde hinna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0