Akta dig för att yttra dina personliga åsikter, du kan vara nazist

Igår blev  jag kallad för att vara nazist.
På ett forum drog de denna parallelen pga för att jag inte gillar utvecklingsstörda.

Jag la fram min åsikt och stod för den och blev kallad för det ena och det andra.
Påstod att jag var en dålig människa osv.
Men det dom inte verkar inse är att i mina ögon framstår de själva som idioter, som inte kan acceptera en annan människas åsikt.

Jag lämnade diskussionen när jag fick ett personligt påhopp. Då var det inte ens värt att argumentera vidare mina åsikter. Det var inget vuxet beteende någonstans bland vissa.

Idag, ser jag att diskussionen är uppe i tråd nummer 2.
Och än, håller dom på att dra upp allt jag sa. En skriver "Okunskapen o fördomarna gör mig en smula matt."
Jag kan inte påstå att min åsikt är en fördom och framförallt inte okunskap.

Hade jag inte haft någon kunskap till utvecklingsstörda hade jag knappast haft en åsikt och struntat totalt i att ens lägga mig i, i tråden.

Det hela började med att någon, som självklart är rullstolsbunden och inte kan göra något själv, startade en tråd om en debatt som gått på tv, ang att välja att göra abort utifall att fostret var utvecklingsstört.
Jag sa ja, och det var tydligen fel.. För så kan man ju inte säga? Fy på mig!

Vad som slog mig sen var; Varför får man inte tycka illa om utvecklinsstörda?
I mina ögon anser jag dom (de på forumet) som dåliga människor som på sätt och vis verkar "tycka synd" om dom(de efterblivna), och "måste" tycka om dom. Måste man verkligen det? Jag anser inte det...

De kom med fåniga argument som tex "Undra vad jag ska göra om mitt barn blir jude. Det kanske Humsibum kan svara på" osv.
Jag frågade då "Sen när blev judendomen en sjukdom?" och ett litet stolpskott kommer och svarar "Sedan 30-talet"
ehh... Jag har iaf fått lära mig att judendomen är en religion. Men jag har visst fel, där också. Usch vilken hemsk människa jag är...

Att de sedan frågade "Men låt säga att du skaffar barn och som senare i livet råkar ut för en olycka som gör att det blir utvecklingsstört, ska du då mörda barnet?"
HALLÅ?!!?
Jorden anropar hjärnan.. Världens mest usla jämförelse!

"Oh nej, jag kan ju inte dricka kaffe... Jag kanske bränner mig. Och jag kan ju inte äta, jag kan ju råka sätta i halsen och dö. Ut kan jag inte heller gå för jag kan ju faktiskt råka halka och bryta nacken. Eller bli överkörd av en bil som slirar av vägen"

Herregud säger jag bara.

Nej, i deras ögon är jag en genomrutten människa, men då får jag väl vara det då.
Jag har min åsikt och tänker inte ändra på den för att samhället anser den fel.

Kommentarer
Postat av: illusion

Been there, done that. Håller med dig. Vilka idiotiska jämförelser!

2008-01-04 @ 12:11:22
URL: http://alltforinget.blogg.se
Postat av: Karin

Asso, man kan inte Bli utvecklingsstörd, man föds till det. Iaf, ja, det är svårt att inte vara PK, varför jag skiter i diskussioner med folk som inte håller med mig...

2008-01-05 @ 01:52:49
Postat av: PumpaPojken

Bara hålla sig ifrån internet, går aldrig att föra seriösa diskussioner. Bara några jävlar som gömmer sig bakom en avatar. Btw, har du lyckats bli bannad från en forum på ~5 posts? Det har jag-_-

2008-01-07 @ 14:20:20
URL: http://erumaro.bilddagboken.se
Postat av: metalmulle

Det där med nazist kopplingen var väldigt onödig tycker jag. Men man får räkna med påhopp om man skriver att man "hyser agg mot utvecklingsstörda". Sedan så är det ju alltid rena vilda västern på SRF boarden.

2008-01-20 @ 21:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0