Och så var det slutet av år 2008

Förra året sammanfattade jag hela året, och jag läste just igenom det.
Man kan nästan känna den cyniska stämman klirra igenom dataskärmen och peta en på näsan.

Är jag cynisk än? Hell yeah!


Förra året skrev jag att jag var likgiltig, jag vet inte hur mycket det har förändrats...

Men, om jag säger som såhär...

Jag är gladare än aldrig förr och jag mår bra.

Fortfarande bitter och cynisk.

Jag har helt enkelt slutat bry mig, om saker och ting.

Och det är väl där likgiltigheten kryper fram. Det känns mest "orka bry sig" mestadels.


Tyvärr har detta året gått för fort det också. Äckligt fort. Men det är väl första tecknet på att man börjar bli gammal.


Jag har upptäckt att hur mycket man än försöker förneka sina gener så går det inte.

Så det så..


Det har dock hänt väldigt mycket, när jag tänker efter.

Jag har brytit kontakten med lite folk. Hittat kontakten med lite andra människor. 3 varelser som lämnat jorden. Ett barn har kommit till världen. Jag fick sparka en tönt i pungen, verbalt så att säga. Jag har kommit till den punkten i mitt liv att jag har lärt mig att inte lägga så stor vikt i hur andra människor tänker, bryr sig och berör osv. Förr ville jag alltid värna om andra och få dem att må bra. Jag blev hysterisk om planer inte gick som de skulle, folk banga osv.
Nu; Orka.

Mognad? - det vet man aldrig.


Det sjukaste som hänt var väl ryggskottet.

Dom bästa händelserna var nog High Chaparall, SRF och Falköpingscruisingen, Götet och att få sitta i en jänk igen.


Detta året har vart fullt av positiva saker och jag skiter fullständigt i hur folk reagerar när jag öppnar käften. Det känns bra att man kan sitta på arbetsplatsen och garva så tårarna sprutar.

Eller att man råkar öppna munnen vid fel tillfälle, glömmer bort och tänka, så är någon arg.


Jag tror att åren blir bättre och bättre med tiden ju mer man slutar lägga så stor vikt på onödiga ting.

Att man skippar dom där förväntningarna och förutsättningar man bygger upp för varje år, så blir det lite lättre att ta sig igenom dagen.

Menar, har man inga förväntningar kan man inte bli besviken. Och jag tror att det är det som har gjort det här året så bra som det faktiskt varit.


Kort och gott; Ett jäkla bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0