Faulty Towers

För varje arbetsdag som går så blir det mer och mer uppenbart varför min arbetsplats kallas för faulty towers...
Egentligen borde jag väl inte säga så mycket av vad som händer på det stället, dålig reklam, men det finns ingenstans i bloggen där jag sagt vad det är för hotell. Så.. HA!

För inte så längesedan så stod jag på andra bak och pratade med M och rätt som det var åkte något förbi mitt huvud, av ren reflex så backade jag, sedan tänkte jag "Men.. Jag är ju inomhus, det ska ju inte regna då..." Då var det en läcka i nått rör. Samma sak var det på första bak.
Idag, när jag ska upp på första fram och kolla solariet hör jag ett enerverande ljud, tänker inte så mycket på det, tills jag kollar bort i korridoren. Ser världens fläck och min första tanke är att någon spilt rödvin. Närmar mig stället och ser då att det droppar, i väldans fart, från taket. Ringer E som kommer upp, suckar och säger just faulty towers...
Så vi bäddar i mattan i badrumsmattor och en liten hink, och så får vaktis komma och laga. E sa att det förmodligen var en sprinklers, men sedan visar det sig att det inte alls var en spinklers utan någotjagintevetvad.. BRA!

Sen helt plötsligt så springer det omrking en hund i korridoren.. Som tydligen bodde på tredje bak. Då hade ägarna bara släppt hunden så den yrade runt på första våningen, så receptionen fick ringa gästerna och be dom hämta sin hund, som dom då tappat bort...

Och jag gjorde en tabbe i onsdags när vi var och fikade. Smakade på Linda och Martinas feta kakor, jag och Erki delade sked, och hon var ju sjuk! Bra att man inte tänker ibland.. Så nu har jag smått ont i halsen och aningens snorig...

Och idag när klockan var 10 hade jag ingenting att göra. Hade en trapp att roa mig med, men sen kunde jag inte göra nått förrän strax efter 13.. Hejdlöst roligt. Så jag hängde i köket och hjälpte frukosten med disken, som var sådär.. ingenting egentligen.

Skum dag.
 
Och jag nös nyss rakt ner i min godisskål...

:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0