Tråkiga bussfärder

Att åka buss, suger. Det är inte så svårt att lista ut. Men sen jag var tvungen att börja åka buss vareviga dag har jag upptäckt ett otroligt ypperligt intressant och störande fenomen.
Nämligen folk som har sina matpåsar eller andra påsar på sätet bredvid alt på golvet vid sätet bredvid.
Ja, nu är jag som en såndär gammal moralkärring men det skiter jag i.
Jag förstår inte hur svårt det ska vara att ha påsarna mellan fötterna på golvet. Speciellt på en citybuss där det är mycket folk som åker.
Pga detta finner jag det otroligt kul att jävlas med dessa människor och sätta mig på sätet där det står en påse på golvet. Så; HA!

Bland annat så har det vart en tant som satt vid handikappsätena längst fram i bussen, som är som 1½vanligt säte, och satt på det ena sätet och hade påsarna på det andra mitt emot. När jag åkte hem från jobbet i veckan stod en kvinna i spiralen med två BR-påsar, när tanten bredvid mig hoppade av slängde kvinnan upp sina påsar på sätet bredvid mig... wtf?!

En annan grej jag inte förstår, som inte har med bussar att göra egentligen, men som jag sett på bussen ett par gånger, är mammor som hoppar på med en barnvagn och har musik i öronen, på relativt hög volym... känns lite sådär anti-barn på nått sätt. Och när man ser tex två tjejer som åker buss ihop, vänner så klart, så sitter den ena med hörsnäckor i öronen.. hur socialt är det?!

Jag tror jag börjar bli gammal (moralkärring) eller nåt...

Kommentarer
Postat av: Soph

Jag tycker det är intressant att åka buss :) Och harmoniskt (oftast) på något vis, med lite musik och bara sitta där och kolla på alla kufiska människor.

2008-08-17 @ 17:15:30
URL: http://www.soph.se/
Postat av: Emelie

sedan jag fick mitt körkort har jag nästan blivit lite rädd för att åka buss. Kommer knappt ens ihåg hur man gör ibland!

2008-08-19 @ 11:38:25
URL: http://transylvania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0