jobb jobb jobb...

På papper har jag jobbat 3 dagar..
I timmar har jag jobbat ca 5 dagar.

I tisdag jobbade jag 13 jävla timmar! Hade fortfarande ont i benen i onsdags, eftersom man inte fick så mycket vila. Var hemma runt 21.30. Var bara att äta, prata lite med mamma, och sen sova.. Och så upp kl6 igen för att återigen gå och jobba.... Blev "bara" 10 timmar då.

Ja, så ni undrar säkert "Jävlar vad skitigt det måste vara på ditt jobb om du måste jobba 13 timmar" men JA!
Jävla byggare som skräpar ner och håller på..

Blev måttligt irriterad på allt och alla. Jag var så trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen...
Men Linda kom upp med en go kaka, det var snällt.

Jag upptäckte ytterliggare saker som jag irriterar mig på...
För det första. Jag avskyr folk som går förbi mig när jag jobbar och säger "Oh vad fint det blir" eller "du har missat en fläck" och flinar. Ja den har man ju aldrig hört förrut!
Det förstnämnda känns nästan lite smått förnedranden, så som "Stackars dig som är städerska, du behöver minsann uppmuntras med att du iaf gör ett bra jobb!" Hade jag inte gjort det, hade jag inte jobbat där...
Och den andra grejen... Tror dom verkligen att dom är först med det där och att dom tycker att dom är roliga?

Och en annan grej. När jag äter mat, så vill jag ha det tyst. Jag pallar inte det där tjattret som kan bli i en matsal. Som det är i vår matsal. Hönsgård gånger tusen. Och alla ska höras och skrika och gapa...
När jag äter vill jag ha det tyst och lugnt och njuta av den mindre goda maten...

Jag får väl se det positivt, vi slapp storstäda några rum idag, mer än att damma och bädda en säng i ett rum. Det var nice. Värre blir det imon. Då ska det största rummet på våningen vara klart... *suck*

Hoppas jag får någon sömn i natt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hey Josie! Folk är störiga! Du kan knocka dem och gömma i en garderob kanske?!

2008-04-04 @ 20:05:08
URL: http://transylvania.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0