En liten fundering

Det finns en community som heter Efterfesten, som säkert många känner till.
Och jag slutar aldrig att förundras över hur folk kan misslyckas så...
Ja, jag pratar om vimmelbilderna.

Nu har jag dock bara sett vimmelbilder från Jönköpingsstad.
Men för att få det så kallade jobbet som fotograf ska man äga en digital systemkamera, tex en Nikon eller en Canon.
Och det är så pass bra kameror att man ska inte kunna misslyckas med dom.
Till och med den mest konstfria människan ska kunna lyckas med att plåta ett gäng fulla människor.
Speciellt om man har allt på automat.
Ja, det är så enkelt.

Men ändå..
När man sitter där och kollar igenom bilderna så ligger fokusen i bakgrunden, eller ingen fokus alls.
Eller så är det helknasiga bilder; tex när det är ett kort mot rörliga lampor ut över dansgolvet så man inte ser någonting alls av vad som pågår på bilden.

Eller som Rockgardens vimmelbilder. Någon försöker leka unik och ta konstnärliga foton.
Ett kort på en öl i lite sne vinkel. Ja det kan vara nice, men nej... inte med en blixt som blänkar till mitt i glaset.
Och samma sak där, många gånger det är suddiga bilder.

På Efterfesten så har jag för mig att man lägger upp bilderna själv, som fotograf, varför väljer man då att lägga upp 4 bilder på rad på samma personer, eller oskarpa bilder eller mongobilder över huvudtaget.

Jag förstår inte hur man kan misslyckas så totalt...

Kommentarer
Postat av: Karin

Varför inte söka ett sådant jobb själv?

2008-04-25 @ 20:45:59
Postat av: Josefine

Karin; Det har jag.

2008-04-25 @ 20:58:59
URL: http://humsibum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0