Skitpisspannkaka

Ja, vart ska man börja. Har tänkt skriva i några dagar nu, men har inte haft tid eller ork. Kommit hem sent och sådär.

Iaf, i torsdags var jag iväg och handlade med Knutte på Maxi, då det är billigare där än att jag ska springa på Ica. Summan slutade på 315kr ungefär och jag fick lite hjärtsnurp när jag betalade.

image33
I fredags när jag jobbade, fick jag en tårta.
Den var riktigt tjusig. Men när jag väl stod i omklädningsrummet så kom tanken till mig "Shit, imon är första gången jag inte kommer bli väckt av mamma på födelsedagen" det var en riktigt skum känsla. Då slog tanken mig att Nu känns det, på riktigt, att man börjar bli vuxen. Och den känslan var riktigt skrämmande.

På fredag kväll var jag och fikade med en kvinna från en community. Kanonbrud! Vi var på vasas och sen gick vi till Bishop och tog två öl. Det negativa med att vara där är att äldre män tror att alla unga kvinnor tycker om när dom raggar på en. Herregud så äcklad jag blev!  
Känns bra att man hittat en del nya bekanskaper.

I lördags var det då min födelsedag. Hela 20år blev jag. Gick till Knutte runt halv elva-kvart i elva. Köpte med mig nybakade frallor. När man käkat frukost och gnällt lite hos knutte började jag och mamma med chokladsmeten till tårtan. Misslyckas as hell blev det, men det gick att äta iaf.

image35

Runt kl 13 kom min syster och lämnade en present. Humöret har totalt vänt sen senast. Men det var väldigt krystat.
Vid kl 14 kom min moster med sin karl. Pappa och Inger och Johnny och Melissa. Jocke och Nina dök aldrig upp. Jag bryr mig inte. Jag köper inte deras ursäkt. Jag är inte den som hänger upp mig på saker och ting.

Av min moster fick jag en söt liten blomma och 400kr, då hon inte visste vad jag ville ha för saker till skrivaren osv. Helt acceptabelt tycker jag.
När min far lämnar över paketet så hör jag att det kluckar i paketet. Så jag tänker "Hoppas att det inte är en flaska whisky. Hur ska jag reagera då?" och tro fan att det var det... Bara för att jag, ung och dum som 16åring, söp mig full på whisky och druckigt det till och från för 2-3år sedan så tror han att jag älskar whisky. Kortet var så opersonligt det kunde bli, med en tårta på och så stod det Happy Birthday på. Nu kanske ni tycker att jag låter som en bortskämd snorunge, men hur kul tror ni att det skulle vara att få en flaska whisky på er 20års dag, när ni inte ens gillar det?

Stämningen även här var krystad. Spänd. Usch. Tur att man bara fyller år en gång om året.
Jag hade sagt till mina vänner att jag inte tänker engagera mig i att ordna någon fest, men om mina vänner vill fira mig får dom hemskt gärna styra upp något. Hände det något? Nej.

image34
Jag fick ett sms av Emil under dagen som frågade om jag skulle göra nått. Jag sa då att jag och Johnny skulle sitta hos mig och umgås lite. Så runt halv sex kom Emil och vi snackade skit och hade oss. Vid 21 ungefär kommer Johnny och melissa, och skrämmer skiten ur Emil.
Sen sjunger dom för mig. Oj så vackert, haha.

Jag var inte sugen på krogen alls. Men vi gick till Sir Simons, sen gick jag och Emil vidare till harrys.
Sprang på Fjump och Thomas på sir simons. Inte sett någon av dom på länge.

Ja, och nu är det söndag. Efter att ha sovit, funderat, sovit lite till, så märker man nu vem som är ens riktiga vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0