Ringde mamma idag

Kom hem från jobbet strax innan 17.
Ringde mamma så fort jag kom innanför dörren i princip.
Pratade en 20min.
Mest jag som pratade.
Hon var rätt mörbultad och lät groggy.

Jag frågade om hon lär minnas vårt samtal, och hon sa att möjligheten finns att hon inte gör det.

Hon lät glad när hon hörde vem som ringde.
Och man hörde hur besviken hon blev av att Knutte blivit förkyld och inte får komma på besök.

Hon får kall mat, eller fesljummen. Sköterska tycker inte om henne för dom tycker att hon gnäller.
Hennes telefon hade knastrat så den ville hon bytta. Självklart!

Idag hade hon iaf blivit av med katetern och lyckats ta sig till toaletten. Hon lät väldigt stolt. Vilket inte är så konstigt.

image23
Min mamma är bäst!

Gick på stan en snabbis med Erki efter jobbet och letade efter ett par nya jobbskor. Och det finns inga!
Mina skor jag har nu slaktar mina fötter. Precis nedanför vänster stortå saknas det där översta laget med hud, så skon ligger och gnider sig en rö fläck, typ. Och min knöl som sitter på lilltån, som inte ska vara där egentligen, är svullen och röd och så får jag blåsor lite överallt. Stackars mina fötter.

I helgen har jag tänkt ta det lugnt. Har ont i halsen och orkar inte göra nått. Bättre jag håller mig hemma så jag blir frisk till nästa vecka. Tänkte se om man kan tvätta, och så ska jag färga håret, och laga god mat. Kansk dippa grönsaker och kolla på film. Kanske borde se om jag kan åka ut till Johnny och sno lite filmer av honom.
Låsa in sig i lägenheten is the shit!

Nej, nu ska jag se hur min middag ser ut.
Adjö gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0