Bajskorv!

Igår var jag i Ullared. Eftersom jag tappat 6kg tänkte jag "Herrejävlar nu ska jag ha kläder!" Men inte fan fick jag det.. Köpte en stickad tröja och en topp typ. Sen vart det mest grejer till Johnny som han hade beställt, och till mamma, sen småsaker som jag hittade när jag väntade på att johanna skulle bli klar.

Köpte en röd klänning med döskallar på till Nova. Visserligen är den för stor nu, men framtida present eller nått, hehe.

Jag vet inte hur många plagg jag testade men ingenting passade i princip. Antingen var det alldeles för stort, eller för stort upptill och litet nertill. Djävulens påfund det där med former...
Köpte lite leksaker till katten. Hon får bara en i taget. Och den hon fick igår, vilket var en lila mus i nått konstigt material, som rasslar när man skakar på den, tyckte hon var skitkul. Så har lekt apport med henne en stund nyss. Haha

När det var dags att gå ur bilen får att äntligen komma hem, så frågar Johanna (som är min syster) om jag har bensinpengar på mig. Jag sa att jag hade exakt jämna pengar innan, men eftersom vi köpte mat utanför affärn så vart det kaos sen, plus att alla mina mynt låg i väskan. Så jag frågade om det var okej att jag betalade det i veckan, eller förde över pengar. Hon sa "ja, jag hade tänkt mig 200kr" så sa jag att jag räknat ut att det blir, för tre pers, 140spänn var. Och då hade jag ändå avrundat uppåt. Så säger hon "men vi är ju en person" alltså hon och hennes gubbe. Så ska jag alltså betala 2/3 av bensinen? Inte en chans. Jag sa att jag pratat med mamma och hon tyckte att det var en rimlig summa. Så ringer Johanna till mamma, som inte är så pigg än, och får sitta och lyssna på johannas skrik och gormande. Jag ringer mamma så fort jag kommer upp, Knutte svarar, och i bakgrunden hör jag hur mamma försöka skrika så hon får en syl i vädret. Mamma skulle ringa upp sen, men hon orkade inte efter att johanna skällt på henne. Vilket var helt förståligt. Så jag gick till mamma idag, hon visade mig ett sms som johanna skickat ca 20min efter samtalet. Helt fucked up! Minns inte exakt vad det stod, men det var mest "det är synd om mig"-stuk över det.
Och ärlig, jag bryr mig inte om hon läser det här. Jag tycker det här och det står jag för. Det handlar om att ge och ta. Fattar inte hur man kan vara så egoistsk som hon är. Allt ska skrettsa runt henne. Hon sa även när mamma låg på sjukan "vill hon prata så får hon ringa" Jamen självklart att det är en sån grej man tänker på när man ligger neddrogad och invalid att man ska ringa sina barn.
Hon ringde en gång, när hon hade beskymmer med sin gubbe. Hon var inte ens uppe och besökte mamma.
Jag hade inte tänkt att besöka henne för jag visste att jag inte skulle palla det. Men så på fan, jag var där två gånger. Jag blev glad av att se min mamma pigg och kry igen.
Sinnessjukt.

Inför resan till och från Ullared hade jag köpt lite godis. Det var längesen jag köpte godis, käkar det inte alls ofta. Så jag tänkte "nu jävlar ska jag ha godis!" Givmild som jag är delar jag med mig. Jag delade med mig till min syster och hennes gubbe, men jag är bombsäker på att det inte hade vart så jättemycket ömsesidigt.

Som sagt.. det handlar om ge och ta...

På lördag ska jag iaf äta en fetingchokladtårta! Och imon ska jag åka och storhandla på Maxi med Knutte. Finns typ ingenting i mitt kylskåp längre. Det är inte bra när mamma är borta, haha.
Satte upp lite kort innan på novas fot, hand och såndär. Mycket tjusigt.

Nånting jag inte förstår, det är min far. Han ringde till min äldsta bror och frågade hur det blir nu på lördag, eftersom mamma är dålig. Jocke är nog fel person att ringa när det gäller att få ut info om mig, eftersom far inte ringer till mig personligen. Sure, vi är syskon, men skulle någon fråga mig något om Jocke skulle jag med största sannolikhet inte kunna svara på det.

Nog om det. Jag ska skaffa mig en slav som kan klia mig på ryggen.
På lördag ska jag leka med Kauwrin!

image31

Kommentarer
Postat av: marie

Lålå! Hittade dig här på din blogg... = ) kram kram

2007-09-26 @ 21:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0