Hjärtsnurp!

Idag var en väldigt.. sjuk dag. Moder jord försökte testa mina nerver, speciellt dom där skrämselnerverna tror jag.
Ungefär som när man gick i åttan och hade friskvårdsvecka, och min gympalärare försökte demonstrera hur dom där skrämselnerverna fungerar. Han stampar hårt i golvet framför mig, och skriker mig rakt i ansiktet, cirka en 10cm ifrån. Och jag reagerade inte! Tittade på honom som ett levande frågetecken, medans Mimmi och Carro som satt brevid mig hoppade högt. Så, nog demonstrerade han allt, men han misslyckades ändå...

Iaf, när jag i min egen lilla värld gick till jobbet idag och hade precis gått över vägen och skulle snart passera Peset så kommer en fågel, jag tror det var en duva, från absolut ingenstans (men jag tror den satt i busken och lura) och flyger upp rakt framför mig och nästan snuddar mitt öra. Herregud vad rädd jag blev!
Den nästan smekte min kind. Jag undrar hur det såg ut, hehe.

När den värsta biten var över och man i lugn och ro hade bytt om. Så såg man listan... 15 avreserum. Då kände jag för att gå tillbaka till peset och vänta in nästa duva och låta den slå mig i nyllet.

När klockan var runt.. 9 kanske så PAFF! Brandlarmet går. Och jag ljuger inte när jag säger att det kändes som hjärtat höll på att hoppa ur. Aldrig har jag i mitt liv hört ett sådant brutalt brandlarm någonsin!
Jag fick ju så klart hjärnsläpp och tänkte "Men jaha, vad gör jag nu?" och kom på att Gabbi har telefon, och hon är på våningen under mig. Även hon hade fått hjärtsnurp. Hon ringde ner till repan medans jag fick försöka förklara för gästerna att de skulle stanna på sina rum tills vi vet mer.
Det var falskt alarm.
Det var damen som hade hand om lokalstädet som spolat med väldigt varmt vatten i varuintaget så ångan hade åstakommit larmet.

Efter det har det väl vart rätt lungt. Mer än att det regnade en hel del när jag gick hem. Kom hem för två timmar sen, dyblöt! Först nu har jag fått upp värmen i kroppen igen och mina värmeljus är slut så nu vetefan hur man ska klara sig om kvällarna...

Mamma ringde innan. Hon får nog åka hem imon men ville att någon skulle ta emot henne hos knutte, och ville inte vänta till halv fem-fem. Så ska ringa henne så fort jag fått tiden för dagen imorgon.
Jag hoppas det inte är mycket imon... På den våningen jag var på så var det två ankomster... Tänk, tänk om man kommer ifrån vid ett. Det vore drömmen XD

Och snart kommer Aläx! Woho!

Jag fick en sån mysig känsla, innan fågelattacken i morse, när jag gick till jobbet.
Det var oranget på himmlen, kyligt och mysigt, inte mycket bilar. Jag slängde en blick över vättern och det var förträffligt. Så jobbar jag inte på lördag ska jag ta mig upp tidigt, gå ut runt sju och fotografera. Sen bege mig mot torget och köpa nybakat bröd och gå till mamma och knutte och äta frukost. Men sen får man ju se hur pigg man är på att gå upp kl 6 en lördags morgon.
Tror inte det är mycket folk ute så det lär vara mysigt.

image40
Mu?


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag minns att, i Jkpg, kunde morgonens promenad från busshållplatsen till skolan vara dagens bästa upplevelse. Livet är vackert ibland.

2007-10-11 @ 17:53:57
Postat av: Äruuka

Jag skulle aldrig kliva upp kl 6 på en ledig lörda. Men u do as u please :D

2007-10-12 @ 12:18:46
URL: http://www.eriikanu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0