Forgive and forgett

Är det verkligen så enkelt?


Jag tänkte på en grej. Är medlem på ett forum sen två år tillbaka. Med jämna mellanrum dyker det upp trådar om vem skulle du vilja göra si och så med (inget snusk). Och aldrig kommer mitt namn upp. De vet vem jag är, men tydligen inte ihågkommen.


Jag fick frågan en gång "vad är din värsta dröm" och det är att bli bortglömd eller inte ihågkommen... Och det är just det jag känner nu.. Bortglömd och inte ihågkommen... Jäjä samma sak i ordval men orka....


Nu menar jag inte att jag sitter och deppar för att ingen på forumet kom att tänka på mig, jag menar i största allmänhet.


Jag undrar hur många som skulle sakna mig om jag försvann.
Inte dö, utan bara.. poff, borta för ett tag, utan att säga vart jag tog vägen...

Kanske skulle testa någon gång... 


Nej, jag vill ha någon slags feedback från er jag vet läser det och "men gumman, jag kommer aldrig glömma dig"
Det finns människor som jag trodde skulle ha en i åtanke, men ickesanicke.

Och på tal om ordet gumman. Är det något jag avskyr så är det när någon kallar mig för gumman. Okej, min mor får gärna kalla mig det, men det är min mor ffs, hon får kalla mig vad hon vill.
Men jag avskyr hur vissa i min närhet "men gumman, hur är det?" eller "Men lilla gumman...blablabla"
Jag ser ordet gumman som något nedlåtande.
Jag vet inte varför.
Men kalla mig för herrans namn inte för gumman!

Idag har jag någon slags inre frustration. Som var igång i morse, och även nu. När jag var hos mamma och fikade var det helt lugnt. Men nu känner jag för att bita någon i benet.
Skrika lite och slå näven i väggen.

Stressad är jag med. Har mycket att stå in inför torsdag. Orkar inte rabbla upp allt som ska hinnas göras innan dess. Men onsdagen lär bli mindre kul. Hoppas att jag kommer ifrån jobbet relativt tidigt så jag får sitta någon timma innan läggdags.

Småsaker som ska göras. Ladda batterier till kameran, fylla MP3n, skriva ut saker osv...
Köpa godis till resan, hitta en ordentlig väska att packa i..
Ja, dessa är bara bråkdelar av vad jag ska hinna göra på två dagar..

Sug min lilltå!

Kommentarer
Postat av: Karin

Typ alla människors största problem. Du får bygga en pyramid eller nåt. Btw jag kommer hem på torsdag så vi skulle kunna hänga på fredag innan 15:30 (ska till Vimmerby i helgen).

2007-10-15 @ 21:53:35
Postat av: Äruuka

Man måste få hata allt och alla ibland. Och good fy fan vad jag känner igen mig i allt du skrivit. Slå i väggen och skrik lite. Det blir nog bättre då, brukar bli för mig iag.

2007-10-23 @ 22:19:21
URL: http://www.eriikanu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0