December knackar snart på dörren.

Jag undrar om man kommer få någon slags mysjulkänsla i år.

Jag hade faktiskt en förra året, i några timmar. Ja, mina vänner, bli förvårnade. Men jag hade faktiskt det!

Förra året var jag uppe runt nio, körde igång kaffebryggarn, plockade iordning på vardagsrumsbordet, la fram lite skorpor, gick in med paket till mamma och väckte henne och Knutte.
Sen satt vi i soffan i säkert en timma och drack kaffe. Mamma körde igång Elvis julvinyl. Det var riktigt mysigt. Levande ljus och grejer.

Men den känslan försvann rätt hastigt kl 13,24 då det ringde på dörren och min mormor och morfar stod där. Min moster var också med, men henne tycker jag ju om. Det var mest att Mary och Gunnar var där... som förstörde det hela.
Jag minns att jag stod i badrummet och envisades med mitt hår och mammas gamla locktång och det där leendet liksom vände sig uppochner och det la sig som en klump i magen.

Det första mary gjorde när jag öppnade dörren var i princip att svära.

Dom var taktlösa och elaka som vanligt. Sa saker dom likaväl kunde vart tysta om. Förnedrade mammas hembakta bröd som hon kämpat med.

Det som störde mig mest var att vi sagt kl14. Så kommer dom innan halv två..

Så varför hoppas jag på en julkänsla i år då?
Jo, i år är vi utan mary och gunnar. Hur otroligt underbart som helst!
*segerdans för fulla muggar*

Vi kommer vara ute hos min syster och äta, hon är den enda med hus i familjen nu, vilket innebär störst plats för en stor och fladdrig familjen Lans. Hähä.

Efter det lär vi åka hem till mig och mamma. Johnny och Melissa lär vara med. Och sen kommer Knutte, som firar julen hos sin mamma i år eller vad det nu var mamma sa..
Och där, eller ja här då, kommer det väl bli lite öl/sprit, och bara allmänt trevligt. Hoppas jag på.

Jag hoppas att Jocke och Nina kommer ihåg att komma ut på julen, dom har ju en tendens att glömma bort saker och ting..

Förlåt mig, men jag vill inte åka ut till min far i år. Var där förra året. Tur att johnny var med så jag slapp prata så mycket, då Johnny och far har, eller kanske hade, bättre kontakt.

Och, den gammla God Jul-lappen som suttit på dörren i 3år nu är härmed borttagen!

Det som känns lite skumt inför årets julafton är att jag har inte en enda aning om hur det kommer att bli. Alla tidigare år har jag kunnat dra dialogen i huvudet. Allt sker på samma vis, alla säger samma sak osv.

Nog om julen!
Igår var jag iväg till mor och fikade med henne och Marioppa.
Var något så otroligt rastlös hela dagen.
Under kvällen gjorde jag en ny såndär skylt man har på dörren.
Eftersom inte vårt efternamn står på dörren vid brevinkastet fick jag lust att göra nått unikt, snyggt och fräckt.

image48
Gud så snyggt det blev, haha

På tal om julen. Nu gör dom reklam för en julskiva "It's christmas" och det är samma jävla låtar som det är på varje jävla julskiva! Ursäkta språket, men jag gillar inte julen. Och jag fasar för att det lär vara en del julmusik på jobbet inom en snar framtid.

Sug min lilltå!

Kommentarer
Postat av: Den dara Jeanette i USA

Jag hoppas att du kommer att fa en kanon jul :D Du fortjanar det! Kramen

2007-11-24 @ 20:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0