Baka baka liten kaka.

Trodde jag, ja.

Efter jobbet gick jag och handlade.
Hade bestämt mig för att baka en morotskaka.

Kommer hem och sätter igång direkt.

Så jag skulle hälla i mjölblandningen i gäggan och silade den för att slippa klumpar.
Och vad hittar jag längst ner i botten på silen?
Jo, små larver.

Det kröp i hela kroppen så jag slängde allt i slasken.
Ringde mamma i desperation för att fråga vad jag skulle göra.
Hon sa åt mig att kolla alla påsar i skåpet, speciellt mjölet.

Och ja, i mjölet rörde det sig.
Så det blidde ingen morotskaka.

Klart jag kunde gått och köpt mjöl, men det är inte så jäkla kul att handla.

Får baka en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Erki

USCH o BLÄ vad äckligt!

2007-11-22 @ 19:11:24
URL: http://www.erks.blogg.se
Postat av: Karin

Fyyyyyyyyy fan

2007-11-23 @ 11:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0