Den egoistiska sidan

Jag satt och kollade igenom mina icke godkända kommentarer i bloggen. Landade då på en kommentar jag fick av min äldsta bror, juli 2009. Den var så jävla elak att jag valde att inte godkänna den. Jag tyckte inte folk behövde ta del av hans sura ord. Men inlägget handlade om en familjemiddag vi hade förra sommaren. Alla som känner mig vet hur jag hade det förra året. Uppenbarligen inte min bror. Jag gick tillbaka till inlägget för att läsa och se vad som stod, egentligen. Är ju ändå över ett år sen jag skrev det, så minnet svek lite. Här är inlägget och det jag la märke till är hur egoistisk min bror var redan då. Fast nu med facit i hand är det lätt att se... Då, ja då såg man ju ingenting. Den tiden av året mådde jag skit. Jag mådde så jävla dåligt förra året så det finns inte. Har man inte sovit på 6månader om inte mer, är man inte så glad. Och det jag reagerade på var att det enda min bror kunde gnälla om var att jag varit på otrevligt humör en kväll. EN KVÄLL var jag på dåligt humör. Jag brukar alltid hålla skenet uppe och jag uppträder oftast gladare och piggare än jag är. Något jag lyckats lära mig sen tidig ålder. Men som sagt, han störde sig på mitt humör, men han såg inte det överiga i inlägget. Alls. Han har inte lyft ett finger eller en tanke åt att hjälpa mig, eller ens se. Vi har två olika liv trots att vi är släkt och det går inte att dra någon som helst parallel emellan oss. Jag har inget gemensamt med honom och jag är mest förbannad över hans sätt att bete sig. Mycket är nog därför vi inte har kontakt och ja.. Mycket annat som bara är skitsnack från deras håll.
Jag skulle kunna sätta 100spänn på att han inte är glad för min skull, någonsin. Tex att jag på bara ett år flyttat och hittat mig själv, skapat nytt nätverk, hittat mannen i mitt liv, blivit en extremt mycket gladare person. Och mycket mycket mer. Jag är en skit i hans ögon som inte kan bete mig som folk. Jag värnar iaf om mina vänner och min familj...
Ja, detta är ett tag sen kan ni tycka. Men det är inte så kul att höra att min bror är förbannad över mitt val av man tex. Någon jag älskar och vill dela mitt liv med - sticker i ögonen på honom. Och jag vet ärligt talat inte varför!

Ja, jag vet inte varför jag skriver det här inlägget och jag Vet att en specifik person sitter och läser och skvallrar vidare - för den personen har antagligen inget bättre för sig och jag skriver för allmänheten och jag bryr mig inte. Jag är en skit i deras ögon, då kan jag få skita lite jag med då. Men.. ibland måste man vräka ur sig skit. Så här har ni! SKIT!

Kommentarer
Postat av: Tina

Usch ja. Men att du förändrats till det bättre är det ingen tvekan om nu är du den bästa Josefine Ever!!!

2010-11-11 @ 19:14:15
Postat av: Eruuka

Folks åsikter om en själv är oviktiga, fortsätt vara dig!

2010-11-11 @ 19:58:33
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Melissa

Haha välkommen i klubben över respektive till hans "syskon" han inte "godkänner" som valbara val. Tur för honom att du och din andre bror har bra smak och skiter i andras åsikter ;) Hur som haver, av någon jäkla konstig anledning blir jag alltid glad att se dig, man blir glad i din närhet, även om de kommer blixtrar ur näshålen på dig så strålar du

2010-11-11 @ 20:06:00
Postat av: Anonym

hej snygg, hoppas allt är bra med dig. ville bara säga att fredagsmiddagen med sällskap blev enormt trevlig och det gör jag gärna om:-) skönt att man försöker ibland att treva sig ut på okänd mark, allt lugnt och skönt nu men har förstås åkt på ryggen igen, idag när jag precis var på väg utanför dörren, det var pinsamt att ringa så sent som en halvtimme innan passet börjar.....hoppas vi ses under veckan! ha det så bra!



2010-11-14 @ 15:43:18
Postat av: Mortii

Skönt att se att du står stadigt på dina ben vännen, och inte tar skit från någon!

2010-11-18 @ 22:09:09
URL: http://mortiis.blogg.se/
Postat av: Anonym

jakanske är din bror till blod men mer än så är det inte, varför i helvete ska jag glad över att du har det bra och att du har fått ett bra liv, jag skiter faktisk i att du har ett förhållande christian det rör inte mig ryggen, inte min sak att bry sig i, men att du är en egoistisk skit det står jag fast vid, varför ska jag ha kontkt med dig när du visar ett fullkomligt ointresse för mig och din brorsbarn.

skit ner dig långsamt

2010-11-21 @ 09:34:15
Postat av: Helena

Wow hårda ord av bror. Kanske lika bra att ni inte har nån kontakt. Blod är inte alltid tjockare än vatten. Det vet jag efter erfarenhet med min egen bror som jag inte har nån kontakt med alls idag.

Dock är det trist att det ska behöva vara så.

2010-11-30 @ 18:51:56
URL: http://ztumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0