Livet

Jag har alltid varit sån att jag anklagar mig själv. Oavsett vad så är det mig det är fel på. Idag är en sån dag. 

Dagens planer blir inte av. Frågorna som snurrar i huvudet är "vad har jag gjort för fel? Var det pga det? Eller det? Sa jag nåt dumt då?" Osv osv. Så rullar det på konstant vissa dagar. 

Jag kan nog allt som oftast framstå som självsäker. Men innerst inne är jag jävligt osäker. Jag står på mig när jag anser att jag blivit illa behandlad, eller någon annan i min närhet har blivit det. Men i lägen som dessa, så blir jag liten och osäker, och då klandrar jag mig själv. 

Min största rädsla är att göra fel. Mycket av detta bottnar i hur jag blev behandlad i skolan. Hela mellanstadiet var det inte bara andra elever som mobbade mig... Utan även min lärare och en lärarassitent. Den här assistenten hade ingenting med mig som elev att göra. Han fanns till hands till en annan elev i min klass. Men dessa två vuxna karlar ansåg att jag var fel. Allt jag gjorde var fel. Allt jag inte gjorde var fel. 

Så pga detta är jag oerhört osäker i mycket. Min självkänsla existerar inte... självförtroendet finns där emellanåt. Men inte självkänslan... 

 Så idag är jag inte den gladaste eller piggaste varelsen på jorden... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0