Tisdag

Nu, nu äntligen får jag ta det lugnt! Har avverkat mina 6 arbetsdagar och tar en dags ledigt. Framöver väntar bara fyra. Woho. På onsdag ska jag hälsa på mor också, efter jobbet. Och tvinga med dom och My man till parken. Sket i det förra veckan och lekte med Martina istället. Och detta kan låta hur främlingsfientligt som helst, men det skiter jag i. I have the sanning! Varför kör turkar så dåligt, buss som bil? Dom har lättare möjligheter till att få körkort i sitt hemland. Och hur vet jag detta? Jag fick lyssna på en kollega, som är ifrån Rumänien, som håller på att ta körkort nu. Hon svor och hade sig och menade på att det inte bara språket det är problem med utan att man ska besvara 52 frågor. I hennes hemland behöver man bara besvara 22. Så, där har vi det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0