Lördag

Det känns bannemej inte som lördag idag! Och jag lyckades precis undvika regnet på min promenad till bussen. Som bara tog 13min idag. Fastass! Jag kan ju inte påstå att jag har någon lust att jobba idag. Så gott som bara avresor... Inte okej på en lördag... Denna helgen är det marknadshelg dessutom. Jag har inte besökt den på flera år. Sist var för ett par år sen, med Martina bland annat, men då satt vi vid Vättern och surplade i oss massa alkohol... Men... Jag fattar inte riktigt grejen med marknaden. Hysteriska människor som sliter i allt och armbågar sig fram. Varför man tar med barn och hundar på sånna grejer förstår jag inte heller. Och varför tar man bilen in till stan? Och tar folk ledigt för att gå på marknaden? Jag tittade ut från jobbet kring tio och redo då var det rätt tjockt med folk... I don't get it... Det är ju inte ens kul... Smaken är som baken då antar jag... Men men. Jag vill sova. En veckas ledigt hade varit helt okej nu tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0