Trött vs Trött

Klockan är 5,30 och jag är så sjukt trött! Ska iväg och fladdra på fläsket med Linda. Nej, jag tycker fortfarande inte att det är speciellt roligt och lär nog aldrig hitta motivationen eller inspirationen. Hade jag inte haft någon med mig, hade jag nog aldrig visat mig där.
Men idag blir en fullspäckad dag! Först träning, sen jobb, sen leka med Martina. Och så ska jag försöka gå och sova ännu tidigare. Vilket känns ganska avlägset.
Hur som haver så jobbar jag till på söndag. Och Martina är en guldklimp som bytte pass med mig på söndag så jag inte behöver komma hem übersent! Så rum lördag, lokal söndag.
Och v 15 har jag nog min andra helg ledigt för i år. Lär säkert jobba nästa helg också, och gör jag inte det tänker jag erbjuda mig, då jag har ledigt en del i April.
Och jag vill ha 22april nu så jag får slänga paket under näsan på my man! Det kliar i fingrarna och jag har så svårt att hålla käften! Hihi!

En grej jag tänkte på.. Jag hörde på radion om den här 9månaders ungen som blivit sönderklöst av en iller... Ja, lite to bad eller så. Men jag och my man reflekterade över en grej... Först och främst, vem ställer ut sin unge för att sedan gå in och lyssna på musik och inte verkade ha någon babyradio, utan hörde ungen skrika först när han kom i närheten... Och sen, hur kan man vara så hjärtlös och slå ihjäl ett djur med en spade? Djurplågeri i mina ögon. Alla djur kan bli lite vilda, så.. är det okej att drämma en spade i huvudet på hund. Eller en katt?! Kattungar är som bekant lite vildsinta av sig och har både vassa klor och tänder.. Nej, men.. Jävla katt, här har du en spade!
Hoppas någon anmäler den idioten...
Ställ inte ut ungen! Skyll dig själv, i mina ögon!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så om jag förstått detta rätt, så blev en unge attackerad och du tycker att föräldern som slog till vilket djur det nu var agerade fel? För det tycker inte jag iaf, om något djur attackerade mitt barn hade jag gjort vad fan som helst för att få det att sluta!

2011-03-31 @ 00:26:05
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Eruuk

Ja om han tog sig tid att i lugn och ro slå ihjäl djuret då är det en helt annan sak, jag tänkte mest i stundens hetta jag.

2011-03-31 @ 15:07:03
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0