Lördag

Idag väntas jobb. Jag hoppas på en glidarlördag som förra veckan. Men det är nog till att ta i en del. Och hoppas på för mycket. Det blir säkert pannkaka av hela dagen. Och bussen till my man går bara en gång i timmen och jag hoppas på ett besök på Hemmakväll. Mohahaha! Nu har jag varit hemma sen i onsdags. Och nästa vecka blir det tis-fre. Planera planera. Hate it...

Jag vart lite frustrerad på bussen hem i torsdag. Antagligen för att det var småbrudar som inte förstår en situation eller för att jag börjat tänka annorlunda. Dom pratade om en brud på deras skola som satt i rullstol, och skulle komma förbi i korridoren. Jag reflekterade över att dom måste ha sett att hon kom åkandes. Sen sa en av tjejerna att hon i rullstolen kört över fötterna på henne. Varpå den där tjejen blivit skitsur, och rullstolsbruden hade sagt "Flyttar man inte på sig så gör det ont". En kommentar som iaf jag gillad. Men tjejen på bussen tyckte att hon kunde ursäkta sig om att dom skulle flytta på fötterna. Återigen, dom måste sett att hon kom åkandes! Vart ligger respekten att dra in fötterna? Tjejerna på bussen sa "Vafan begär hon? Vill hon att alla ska sitta i rullstol eller? Inte precis vårt fel att hon gör det!" Åh jag blev så arg! Skulle en rullstolsbunden person ursäkta sig hela tiden skulle han/hon få göra det 100ggr om dagen. Och vid ett sådant tillfälle, där dom måste sett henne komma emot dom, dra in fötterna annars.. ja.. då gör det ont! Men som sagt, det är säkert bara något man tänker i när man är i närheten av någon i rullstol. Det är så mycket skit som händer dagligen som många inte tänker på och många gånger gör det ont att se allt. Tex att det är upp till kommunen att kunna bestämma vart du ska bo... Kul...
Sen finns det ju så klart gnälliga rullstolsbundna också. Som en person som är med i JP titt som tätt och gnäller om Jönköping osv. Om precis Allt! Ge upp.. Allt kan inte vara tillgängligt och så kommer det alltid vara. Men mycket är tillgängligt. Och mycket kommer säkert bli tillgängligt.

En grå zon i vardagen. Tur att solen lyser ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0