Nazist, homofob och allmänt elak

Igår satt jag och M och diskuterade mycket politik och grejer. Det hela började väl med att vår hyresvärd är dum i huvudet. Sen kom jag på något som pratats om på radio, om handikappade. Är det något jag inte klarar av så är det rullstolsbundna. Faktiskt. Det pratades om att en kille som satt i rullstol inte kom av tåget för att personalen på tåget inte kunde hissen, eller nått, så han fick åka hem. Hur svårt kan det vara att be personalen skrika ut på perrongen om några starka karlar och be om bärhjälp?
Och, det pratades om att det är så synd om handikappade för att det är svårt för dom att komma fram osv, och ingen som hjälper dom. Varför ber dom inte om hjälp? Man kan aldrig, i detta land, förvänta sig att få hjälp så vida man inte ber om det. Även om man hjälper något så blir man ratad.
Likadant med gammla människor. Gammla och handikappade blir kränkta om man försöker hjälpa. Ber dom om hjälp, tackar dom inte. För många år sen hjälpte jag en rullstolsbunden tjej av bussen, så fort hon kommit av bussen rullade hon iväg, utan att ens säga tack. När jag åkte till sthlm och väl framme i sthlm, stod där en gubbe med käpp och väskan låg i mitten av bussen, så jag erbjöd mig att jag kunde klättra in och hämta den åt honom. Men får ett surt svar tillbaka "Du vet väl inte vilken som är min väska" nej, det är klart jag inte visste det, men hur jäkla svårt är det att förklara vilken det är?
När man får ett sånthär surt bemötande av folk blir man inte så pepp på att hjälpa till.
Och så det här "Hjälp krymplingarna, dom kan inte. Buhu" hjälper man dom så "Jag kan själv. Bara för att jag har trasiga ben betyder inte det att jag inte kan!"
VaF...?

Diskussionen vandrade vidare in på jämnställdhet. Något som jag personligen tröttnat på. Feminism är inget jag stödjer. Endast manshatare är feminister. Igår insåg jag att jag är nog lite utav en kvinnohatare. Men när jag var yngre och mina bröder satt med sina killkompisar och diskuterade saker, klart som tusan att jag blev påverkad.
Sättet som kvinnor beter sig på är löjligt. Falska spel, skitsnack och omoget beteende.
Om en man kommer och frågar kvinnan vad Hon skall laga för mat, blir det husihelvete. När kvinnan kommer och frågar mannen om bilen är lagad, är det ingen som höjer på ögonbrynen.

Må hända att jag iaktar förmycket, men det är aaaaalltid synd om kvinnan, och det stör mig.
Så hade man inte kännt mig skulle jag säkert framstå som både nazist, homofob och kvinnohatare.

Åter till hyresvärden. Vi får inga nya köksluckor, trots att en hantverkare var här och ogillade dom. Vi ska få nya lådor eftersom en var trasig, vilket hon skulle sett på besiktningen. Men så kan man undra om vi får alla nya lådor, eller bara en ny låda. Hon hävdar att vi inte har mögel i köket. Släng dig i väggen, det kryllar av mögel.
Hon tyckte att vi skulle vara nöjda med våra bänkskivor. Och att vi fått hjälp med telefonjack och flytt av tvättmaskin. Bänkskivorna är superfina. Telefonjacket flyttade vaktis bara från ena sidan till andra, så nu har vi en spackelfläck i köket. Tvättmaskinen drog Martina ut en morgon. Efter att hennes FAR hade kopplat ut den.
Några besiktningspapper får vi inte ens se. Städningen tyckte hon bara var löjligt att vi påpekade. Men när jag sa att vi har bildbevis på hur jävla äcklig spisen var, var hon snabb med att säga att hon skulle prata med städfirman. Jag tror inte att en städfirma kan misslyckas så rejält.
Indirekt menade hon på att hålet i badrummet är vårt eget fel eftersom vi promt ville ha ett badkar. Hon frågade om vi ville ha det... Hon påstår att plastmattan i martinas sovrum bara är 5år gammal.. My ass säger jag. Ett golv blir inte Så slitet på bara 5år.
Fyfarao vad jag Inte gillar henne. Inledningen till samtalet är "Jaha, vad är det nu då?"
Bra bemötande. Ger ett väldigt gott intryck på stan! Verkligen.

Håller på att tvätta nu, så det är väl dags att ta tag i den nu.
Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0