"Gå hem med dig"

Om det är något jag vill, så är det att hitta ett hem. Jag har ett hem nu, jag betalar iaf hyran och elen, men jag känner mig inte hemma. Jag har inte kännt mig som hemma sen hela stora familjen borde i Kortebo. Och det var väl därför den där lägenheten föll mig i smaken. Gammalt och dunkel, det gillar jag.
Men det var ändå ca 7år sen som vi flyttade därifrån. Och under dom sju åren har jag testat att bo på Torpa, det var nice, men kändes inte bra, Österängen; Aldrig mer. Och nu Mariebo.. Mysigt område, men det känns inte rätt. Jag gillar den här planlösningen i denna lägenheten för att den är så snirklig på sina håll, men överlag; Nej, jag känner mig inte som hemma.
Så planen för framtiden är nu att jag skall hitta en egen lägenhet, ett eget hem, ett nytt hem.
Jag kan inte påstå att jag tjänar på att bo som kombo ändå, jag får ju ingen lön så...
Så nu vill jag hitta Mitt hem. Där jag kan bo i flera år, utan att våndas.

Torpa var förvisso helt okej, men det kändes inte bra på nått vis. Jag kände mig aldrig hemma där, heller. Österängen framkallade ångest efter ett halvår, och situationen idag är en nödlösning, som för min del inte funkar.
Inte så att jag och kombon står och skriker och slåss, precis. Vi är riktigt trevligt ihop. Men vi är så olika.. Hon är van vid att ha någon i samma lya, jag är van vid att vara ensam. Jag har alltid dragit mig undan, så länge jag kan minnas, för att vara för mig själv. Vi umgås inte dygnet runt, men man har ju ändå en annan person att tänka på.
Men nu vill jag vara ego.

Så, jag vill hitta hem.
Någon som har ett hem i en bakficka att dela ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0