Cadillac Records

Jag kollade på denna fantastiska film igår.
Ursäkta svordomen nu men; Fyfan vad jävla bra den var!
Så.
Det var bra handling (ja jag vet hur det låter eftersom den är verklighetsbaserad), bra manus, otroligt bra skådespelari och.. bra.
Handlar om det gammla skivbolaget Chess Records, som hittade många bra artister.
Jag måste faktiskt säga att den som förvårnar mig mest, när jag sett filmer hon är med i är Beoncey. I denna filmen spelade hon Ms Etta James och det var så sjukt bra. Oftast brukar jag rata sångerskors som väljer att bli skådisar, men hon kan, tro't eller ej, faktisk skådespela. För att inte tala om sångrösten hon har, som verkligen visas i filmen.
Man fick se den där historien man inte tänker på. I många år levde man i ovishet och trodde att allt drog igång när Elvis blev känd. Men det var ju faktiskt ett riktigt hålligång innan.
En film jag rekomenderar starkt.

Jag blir alltid så jäkla skum när jag ser en film som utspelar sig på 40-50talet. Må hända att det är endorfiner som pumpar adrenaliet till värsta kicken. Jag suger i mig allt, och vill bara ha mer.
Musiken, stämningen, bilarna, atmosfären. Allt är så otroligt bra.
När jag ser en sån film sitter jag mest och ler genom hela filmen och stänger av allt annat.
Räcker med en film som Grease för att jag ska bli lite harmonisk.

Kanske man skall lägga ut som tips till nära och kära; Är jag vrång, sätt på en 50tals film! Hehe.

Bara när jag letade fram ett klipp från filmen kommer den där mysiga känslan krypandes i kroppen.
Jag vill ha sommar, jänkare, fina pojkar och fina klänningar.
Jag vill åka till rättvik i sommar!

Se och njut


Kommentarer
Postat av: Eruuka

Men att man blir ja?! Det verkade vara sån härlig jävla tid att vara ung på ! Jävla skit att vi ska vara unga nu ;P

2009-11-18 @ 14:46:23
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0