Facebook

En sida som endast består att ha så mycket vänner som möjligt.
Jag skapade faktiskt ett konto där för 2år sedan, men plocka bort det då jag inte fann någon mening i det hela. För någon vecka sedan tänkte jag skapa ett nytt konto, just för att se alla bilder som finns där, men då låg mitt gammla konto kvar, så det var bara att aktivera det igen. Vänförfrågningar trillade in hit och dit. Från folk jag träffat en gång och aldrig mer osv. Idag nekade jag en för första gången. Att skicka ut en vänförfrågan sådär kändes mest onödigt då vi inte direkt känner varann, det är någon man ser på festival, men som i år valde att inte hälsa, och som jag inte pratat med på 2år. Så, lycka till med att bli min "vän".
Kändes så otroligt löjligt på något vis...

Jag har valt att spärra min sida, så om folk vill se nått måste dom bli min vän. Det finns inget värre än snokande människor. Och dom finns det gott om. Men detta resluterar i att folk man känner till, men inte känner, skickar förfrågningar... Men men.

Själv har jag bara skickat ut förfrågningar till dom som jag just verkligen känner och inte "Ja men vi sågs ju där"...
Och jag skulle absolut inte få för mig att skicka ut till någon gammal klasskompis som jag avskydde i skolan, som jag vet att en har gjort. Och skickat vänförfrågningar till alla dom där idioterna man gick med i grundskolan.

Så, facebook är egentligen bara en slags vännerstatussida. Men jag sitter hellre och trycker med mina få små vänner än att ha över 100st och knappt veta vilka det är.

Kommentarer
Postat av: Soph

Ja, Facebook är ett mysterium i sig!



Men ... läser du mina tankar? Jag publicerade också precis ett inlägg om Facebook :P

2009-07-12 @ 11:15:37
URL: http://soph.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0