Catfight!

Första natten på nya placet är avverkat och katterna har morrat så fort dom sett varann. Och trot eller ej, men den lille skrutten har övertaget! Förmodligen för att hon bott här i lite mer än en vecka och ägt stället. Så kommer min tjockis... Hon har hållt till mestadels inne i mitt sovrum, för där känner hon sig som hemma. Men hon är ju väldigt mammig av sig och hade stora problem när jag lämnade rummet och hon inte riktigt vågade följa efter, men hade god lust. Hon var inne och vände i Martinas rum och då fick hennes katt spatt, totalt!
Skall sära på dom innan jag åker iväg till jobbet. Ja, jag tar bussen pga enorm lathet!

Vi fick inte med oss allt igår från andra lyan, tyvärr. Men inte mycket kvar nu. Så skall ta det i eftermiddag efter jobbet.
Och Martinas kaffebryggare sög stenhårt. Hightech så det skriker om det, men kaffet smakar vatten... Woho... Men det är väl en vanesak kanske..

Igår gjorde jag en dubbelkoll och jag kan åka iväg på fredag!
Woho! Ska bli riktigt skönt att få komma iväg och leka rövare i en annan stad och glömma det här kaoset för ett litet tag. I like! Så ska passa på att köpa biljetter hemma hos mor i eftermiddag, då mitt nät inte är stabilt för fem öre. Jag vet inte hur många gånger det dog igår. Men iaf, jag får ut och resa på fredag!
Så, vad jag fattade det som så byter jag och Martina så jag kan få gå lokal och sluta kl15, annars kan jag inte sluta förrän runt 17,30 ungefär. Men 15 vore perfa. Då hinner jag ju till och med hem och hämta väskan och åka ner till stationen, så slipper jag tänka på det kl 5 på morgonen!

Känns också skönt att få sova ca 30min längre än vanligt, kan nog sova ännu längre egentligen. Innan fick jag gå 7,35 hemifrån, nu behöver jag inte gå förrän tidigast 7,50.
Herregud!

Jag vill inte jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0